سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق واکسن کرونا برای ۴۵ درصد گروه‌های هدف در لرستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون وارد این استان شده است و ۴۵ درصد افراد ۱۲ سال به بالا هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  محمدرضا نیکبخت،رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در مجموع تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در لرستان تزریق شده است و این استان اکنون در جایگاه پانزدهم واکسیناسیون قرار دارد که رضایت بخش نیست.

وی اضافه کرد: برای خدمت رسانی مطلوب به بیماران کرونایی ۱۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در مراکز درمانی لرستان ایجاد شده است و در حال حاضر ۴۵ بیمار بدحال کووید ۱۹ در این بخش‌ها بستری هستند.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته تا کنون شدت شیوع کرونا در لرستان افزایش یافته و شهرستان پلدختر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است افزود: خرم آباد، بروجرد، کوهدشت و دورود در وضعیت نارنجی و دلفان، الیگودرز، سلسله، ازنا، چگنی و رومشکان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا طی ۲۱ ماه گذشته تا کنون ۵۶۰ هزار تست مخاطی از شهروندان استان گرفته شده و استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات همچنان اصلی‌ترین روش‌های مقابله با این ویروس است.

نیکبخت با اشاره به اینکه کمترین میزان مرگ و میر کرونایی به نسبت جمعیت در لرستان گزارش شده است تصریح کرد: دستگاه آنژیوگرافی با ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خریداری شده و بزودی در بیمارستان شهید مدنی خرم آباد راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز و کپسول‌های اکسیژن به اندازه کافی در همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی لرستان وجود دارد.

تعداد مبتلایان شناسایی شده کرونا در لرستان تاکنون به ۱۹۱ هزار و ۵۴۰ نفر و قربانیان نیز به ۲ هزار و ۵۹۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.