سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی هجمه رسانه‌های عربی و سعودی؛

وزیر لبنانی: استعفا نمی‌کنم/ حمایت یمنی‌ها از قرداحی + عکس

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در پی تنش‌های اخیر با عربستان و برخی کشورهای عربی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از سمتش در دولت این کشور استعفا نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌ رسانی لبنان بعد از بالا گرفتن تنش میان بیروت و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس در مصاحبه با شبکه الجدید اعلام کرد صحبت درباره استعفای او از سمتش در دولت درست نیست و او استعفا نخواهد کرد.

دفتر رسانه‌ای نجیب میقاتی، نخست‌ وزیر لبنان نیز اعلام کرد که نخست‌ وزیر این کشور از جرج قرداحی خواسته است که «منافع ملی را پاسداری کند و برای اصلاح روابط لبنان و کشور‌هایی که با آن‌ها مشکل پیدا کرده است تصمیم مناسب اتخاذ کند.

بعد از افزایش فشار به لبنان و جرج قرداحی مقامات و مردم یمن از این کشور و وزیر اطلاع‌ رسانی آن حمایت کرده و امروز (یکشنبه) با نصب کردن بنری در صنعا نوشتند «بله جرج، جنگ یمن پوچ است»

پس از مصاحبه جرج قرداحی با شبکه الجزیره در خصوص جنگ یمن که در آن گفته بود عربستان و امارات به یمن حمله کرده و انصارالله از خود دفاع می‌کند ریاض و هم‌پیمانان آن در حاشیه خلیج‌فارس سفرای خود را از بیروت فراخواندند و عذر سفیر‌های لبنان را خواستند.

همزمان با فشار خارجی علیه لبنان، مهره‌های وابسته به عربستان در داخل این کشور نیز زمزمه‌هایی در خصوص استعفای کلی دولت میقاتی به راه انداختند و یا خواستار استعفای قرداحی شدند. حزب‌الله نیز با حمایت از قرداحی اعلام کرد لبنان ذلیل و توسری‌خور سعودی، امارات یا هیچ کشور دیگری نیست و ارعاب یا تضعیف کرامت ملی آن از سوی هر کسی مردود و محکوم است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.