واکنش وزارت خارجه قطر و عمان به بحران لبنان

وزارت خارجه قطر و عمان به بحران اخیر شماری از کشور‌های عربی با لبنان واکنش نشان دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه قطر در واکنش به بحران اخیر میان شماری از کشور‌های عربی و لبنان، سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان را محکوم کرد.

وزیر خارجه قطر گفت: ما نارضایتی شدید خود و نیز محکومیت مان در خصوص اظهارات اخیر وزیر اطلاع رسانی لبنان را ابراز می‌داریم.

وزارت خارجه قطر همچنین مدعی شد: موضع وزیر اطلاع رسانی جدید لبنان در قبال کشورش و نیز مسائل عربی غیرمسئولانه است. ما از دولت لبنان می‌خواهیم تا اقدامات لازم را برای آرام ساختن اوضاع بکار بندد.

این در حالی است که وزارت خارجه پادشاهی لبنان نیز در سخنانی از بحرانی شدن روابط میان کشور‌های عربی و لبنان ابراز تأسف کرده و خواهان خویشتنداری در این زمینه شد.

وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای که در صفحه توییتری این وزارتخانه منتشر شده، اعلام کرد: پادشاهی عمان از بحرانی شدن روابط میان شماری از کشور‌های عربی و جمهوری لبنان ابراز تأسف می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این کشور از همگان می‌خواهد تا خویشتنداری کرده و در جهت جلوگیری از تشدید تنش و نیز بررسی اختلاف‌ها از طریق گفتگو و تفاهم به شیوه‌ای که منافع عالی کشور‌های دوست را در امنیت و ثبات و نیز همکاری مبتنی بر احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر حفظ کند، رفتار نمایند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه لبنان در گفتگو با شبکه الجزیره مباشر در سخنانی گفت: پیچیدگی‌های بسیاری در بحران کنونی وجود دارد؛ اما وزیر قرداحی منفعت لبنان را درک می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد که وزیر قرداحی گفته است منفعت لبنان مقدم بر منفع خودش است. وی گفت: به شکل رسمی از وزیر قرداحی خواسته نشده تا استعفای خود را تقدیم کند.

وزیر خارجه لبنان همچنین تصریح کرد: میقاتی بار‌ها گفته است دولت استعفا نخواهد داد و ما به بررسی بحران خواهیم پرداخت.
گفتنی است قرداحی پیشتر و در مصاحبه‌ای که چند ماه قبل از تشکیل دولت لبنان ضبط شده بود، اعلام کرد عربستان و امارات به یمن تجاوز کرده و جنبش انصارالله تنها از خود دفاع می‌کند. البته بعد از واکنش تند مقامات سعودی قرداحی حرف خود را پس گرفته و در توئیتی نوشت قصد توهین به عربستان را نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
قابل توجه عشق مذاکره ای ها؛ ضعیف که باشی باید همه جا سرت رو بیاری پایین!
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی / که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
چقدر .... این کشورهای خلیج همیشه فارس
آخرین اخبار