سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست‌های امنیتی محرمانه گانتس در سنگاپور

رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که وزیر جنگ این رژیم در سفری محرمانه به سنگاپور رفته و نشست‌های امنیتی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز آو اسرائیل افشا کرد که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته به سنگاپور سفر و در جلسات امنیتی شرکت کرده است، اما رسانه‌ها از انتشار این خبر منع شده اند.

این روزنامه اسرائیلی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: بنی گانتس هفته گذشته یک سفر محرمانه پنج روزه به سنگاپور انجام داد که شامل جلسات امنیتی بود.

تایمز آو اسرائیل افزود: مقصد گانتس ظاهرا هنوز نباید علنی شود، اما شماری از رسانه‌ها از جمله روزنامه‌های یدیعوت آحارونوت و هاآرتص در اسرائیل این خبر را منتشر کردند.

دفتر گانتس ابتدا روز یکشنبه اعلام کرده بود انتشار مقصد این سفر پس از بازگشت گانتس در روز پنجشنبه مشکلی ندارد. اما وزارت جنگ این رژیم روز پنجشنبه انتشار آن را تا زمان نامشخصی ممنوع کرد.

با این که رژیم صهیونیستی و سنگاپور مدت هاست روابط آشکاری دارند، اما مشخص نیست چرا مقصد سفر گانتس باید مسکوت بماند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، نیز در سال ۲۰۱۷ در سفر به این کشور کوچک آسیایی با همتای خود دیدار کرده بود.


بیشتر بخوانید:


منابع آگاه به پایگاه خبری عبری زبان روزنامه تایمز آو اسرائیل گفتند: این سنگاپور بود که خواستار مخفی نگه داشتن این سفر بود و اسرائیل ظاهرا با این درخواست موافقت کرده است.

با این حال، حتی پس از آن که روزنامه‌های یدیعوت آحارونوت و هاآرتص روز جمعه دستور سانسور این خبر را دور زدند، سانسور نظامی نیرو‌های صهیونیست همچنان سایر رسانه‌ها را از انتشار جزئیات این خبر منع کرده است.

رژیم صهیونیستی و سنگاپور در سال ۱۹۶۹ روابط دیپلماتیک برقرار کردند، اما روابط آن‌ها به سال ۱۹۶۵ باز می‌گردد، زمانی که مشاوران نظامی صهیونیست به صورت مخفیانه به سنگاپور پس از اعلام استقلال کمک کردند.

با توجه به این که بخش قابل توجهی از صادرات این رژیم مرتبط با کالا‌ها و تجهیزات دفاعی است، سنگاپور پس از هند دومین مقصد بزرگ صادرات تل آویو در آسیا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.