سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل ازنا - شازند همچنان در پیچِ وعده‌ها/ جاده‌ای با تابلوی خطر مرگ!

همه به نام «جاده مرگ» می‌شناسندش، ۹ سال است که برای تعریض فقط وعده می‌شنود، این حکایت جاده ازنا - شازند است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، محور ازنا - شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که بیش از ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

۹ سال انتظار برای افتتاح یک جاده

جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین بوده و همواره شاهد وقوع تصادفات ناگوار در این محور هستیم.

وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راهسازی ازنا - شازند اظهار داشت: این پروژه در سال ۹۱ شروع شد و تا ۹۶، اعتبار آن فقط استانی بوده است.

وی عنوان کرد: اعتبار این پروژه در این سال‌ها، عدد کمی بود.

افتتاح قطعه به قطعه جانِ ازنا - شازند را به لب رساند!

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه کل این پروژه ۷۰ کیلومتر است افزود: ۳۵ کیلومتر از این پروژه در لرستان و ۳۵ کیلومتر نیز در استان مرکزی قرار دارد.

کرم الهی با تاکید بر اینکه از ۳۵ کیلومتر استان مرکزی هنوز یک وجب چهار خطه نشده است گفت: اما از ۳۵ کیلومتری که در لرستان قرار دارد، ۱۸ کیلومتر آن چهار خطه بوده و الان زیر بار ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه چهار کیلومتر دیگر از این پروژه آماده آسفالت است تصریح کرد: بقیه این پروژه نیز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: اگر مقداری اعتبار به ما بدهند، کاملاً شدنی است که به طور مثال در هفته دولت ۱۴۰۱ پروژه چهار خطه ازنا - شازند در محدوده استان لرستان به اتمام برسد.

برای تکمیل پروژه به ۹۰ میلیارد اعتبار نیاز داریم

کرم الهی بیان داشت: برای اینکه این پروژه به اتمام برسد، حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه این اعتبار، علاوه بر مطالبات انباشته شده از پیمانکاران است گفت: این ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای باقی مانده پروژه مورد نیاز است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه راه سازی اظهار داشت: با تأمین اعتبار کافی، همچنین خلع ید پیمانکار ناتوان و جایگزینی پیمانکار فعال، ادامه ساخت این چهارخطه سرعت گرفته است.

 وی عنوان کرد: انتظار داریم که این پروژه تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو قطعه انتهایی ساخت این جاده تصریح کرد: طبق تفاهم به عمل آمده با وزارت راه، مرحله آماده سازی نهایی و آسفالت قطعه مربوط به جهاد نصر به شرکت بنادر واگذار خواهد شد.

گودرزی بیان داشت: با توجه به عملکرد خوب این شرکت در قطعه «مؤمن آباد» به «گنجه»، انتظار داریم تا خرداد سال آینده کل این مسیر تا خروجی استان تکمیل و افتتاح شود.

بنابراین گزارش، با وجود اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت راه‌ها و انجام طرح‌های چهار خطه به‌خصوص در استان لرستان بوده‌ایم اما چهار خطه شدن محور ازنا - شازند که از حدود ۹ سال قبل کلید خورده به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات با سرعتی لاک‌پشتی در حال انجام است و همواره شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم.

این طرح از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن مسیر ترانزیتی شمال - جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبور است ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

همین دلایل سبب شده تا شاهد تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از این محور باشیم اما در طرف مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده است که همین مسئله لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه‌کاره را دوچندان کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
حجم تردد خودرو در این جاده بالاست .
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
گردنه سیبک جاده اراک ملایر با عملیات انفجاری باید حذف شده و تعریض شود
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
کنار گذر اراک از روستای مرزیجران تا روستای نمک کوه باید تعریض و بهسازی شود .
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
بین روستای رباط میل و پل ازنا باید تعریض شود
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
جاده اراک ملایر باید تعریض شود( از گردنه سیبک تا تقاطع روستای خانه میران )
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
بسیاری از نقاط کنارگذر شمالی اراک شانه خاکی مناسب ندارد و نبود نور کافی و روشنایی در طول مسیر از دیگر نقایصی است که موجب افزایش حوادث رانندگی در آن شده‌است. کنارگذر شمالی اراک باید هرچه سریعتر به یک مسیر چهار خطه تبدیل شود تا حوادث رانندگی در این جاده کاهش یابد.
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ساخت تقاطع غیرهم سطح سنجان اراک بعد ۱۰ سال بلاتکلیف رها شده .
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
جاده اراک قم هم نیاز به تعریض و رفع نقاط حادثه ساز دارد.
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
جذب سرمایه گذار برای ساخت بزرگراه ازنا اراک توسط جراید
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
جاده مهاجران به شازند از کنار کارخانه رنگ روناس احداث و بهسازی شود
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
گردنه سیبک در محور اراک ملایر باید تعریض شود .
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
جاده محلات بسیار حادثه خیز است
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
محور ملایر خنداب باید تعریض و۴ باند شود
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
بودجه عمرانی دولت ناچیز است
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
جاده خمین محلات باید تعریض و ۴ بانده شود
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
راه آهن بروجرد را تکمیل کنید
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ساخت راه آهن ازنا در دستور کار قرار گیرد
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
جاده اراک قم باید ۸ بانده و تعریض شود
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
منابع مالی حاصل از مزایدات دولتی در اختیار پروژه تعریض راهها قرار گیرد
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جذب منابع مالی برای احداث جاده از طریق فروش املاک مازاد دولتی انجام شود
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی خنده داره ، معاون عمرانی استاندار مرکزی به استقبال گردشگران فرانسوی در منزل تاریخی حسن پور در اراک رفته ولی به جاده پرخطر و مرگ آفرین اراک ازنا هیچ سرکشی نمیکند .
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین بی تعهد و بی مسئولیت باید پاسخگو باشند
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
شرکت جهاد نصر میتواند این آزادراه را بسازد
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش یکی از این مسئولین در این جاده تصادف کند و بمیرد تا انگیزه ای برای تعریض این جاده شود
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
این مدیران فاسد و پروازی ، ۱۰۰۰ تا جون دارند
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
این جاده مرگ را اصلاح کنید
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
مشکل راه های استان مرکزی ، مشکل مدیریتی است .
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
شما تصور کنید ۱ دقیقه هزینه برگزاری جلسات مجلس معادل ۲۰ میلیارد تومنه !!!! خوب مسلما با این حجم بودجه جاری کشور ، چیزی برای بودجه عمرانی نمی ماند .
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تمام بودجه مملکت به شکل پول و اسکناس بین مدیران و مقامات حکومتی توزیع میشود و دریغ از یک ریال بودجه عمرانی که خرج توسعه راهها شود
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با قطع کردن حقوق های نجومی و اضافه کاری های استاندار، فرماندار ، امام جمعه ، نمایندگان مجلس ... میتوان بودجه مورد نیاز برای تعریض راهها را تامین کرد
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
نقاط حادثه خیز جاده ای باید شناسایی شود
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
جاده خمین به قورچی باشی هم باید تعریض شود ( ۴ بانده شود )
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
نیروگاه حرارتی شازند باید عوارض آلایندگی بدهد برای توسعه راهها .
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
از بسیج سازندگی کمک بگیرید برای تعریض این جاده
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
توافق برجام و آزاد شدن دلارهای نفتی ایران ، بهترین فرصت برای توسعه راه های کشور است
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
هزاران کشته و مجروح حاصل تعلل در تعریض این جاده است.
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
مشکل اصلی ، معاون عمرانی ناکارامد استان مرکزی جناب اقای زندیه وکیلی است که باید عزل شود چون یک ادم سواستفاده گر ، فرصت طلب ، پارتی باز ، رابطه باز است
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مدیران نالایق ادارات راه و شهرسازی اراک و شازند باید پاسخگو باشند .
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مدیران غیربومی
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
آسفالت جاده نیاز به تعمیر و اصلاح دارد
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
جاده ازنا شازند باید ۶ بانده شود
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
با ایجاد صندوق های سرمایه گذاری پروژه در بورس میتوان تعریض و ۴ بانده کردن جاده اراک ازنا را به سرانجام رساند
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
آسفالت بتنی جایگزین اسفالت قیری شود
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
نقاط حادثه خیز سمت نیروگاه حرارتی شازند رفع شود
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
با فروش اوراق مشارکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور میتوان تعریض این جاده را به سرانجام رساند .
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۰
باید سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کرد برای توسعه راهها
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
وزارت راه و شهرسازی باید اوراق خزانه اسلامی یا اوراق صکوک یا اوراق اجاره بفروشد برای تامین مالی پروژه
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ایجاد صندوق های سرمایه گذاری پروژه مثل سهام تجلی برای تامین مالی پروژه ضروری است
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
لطفا آمار واقعی از تعداد کشته ها و مجروحان حوادث جاده ای محور اراک شازند ازنا منتشر کنید
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
معاون عمرانی استانداری مرکزی باید عزل شود
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۴ دی ۱۴۰۰
با این بودجه عمرانی دولت ، تا ۱۰۰ سال دیگر هم این جاده تعریض نمیشود ؟
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ساخت استراحت گاه های بین راهی باعث رفع خستگی رانندگان و کاهش تصادفات میشود .
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
متاسفانه گشت های پلیس راه در این جاده وجود ندارد
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۴ دی ۱۴۰۰
حقوق های نجومی را قطع کنید و این پول ها را صرف توسعه و تعریض راهها کنید .
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
باید پروژه های عمرانی ناتمام به مهندسان بیکار نظام مهندسی سپرده شود ، بنده مهندس ناظر نظام مهندسی ساختمان هستم و الان بیکارم و حاضرم در این پروژه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومن سرمایه گذاری کنم به شرط اشتغال داشتن در پروژه
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
منابع صندوق توسعه ملی باید صرف توسعه و تعریض راهها شود .
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
با جذب سرمایه گذاران اوکراینی و گرجستانی میتوان تعریض این جاده را به سرانجام رساند
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اعضای نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی و لرستان با ایجاد شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان ها میتوانند این جاده را تعریض کنند
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
جذب مشارکت های مردمی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه راهها و ازادراهها ضروری است .
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
اوراق اجاره راهسازی و اوراق صکوک بفروشید