سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امانی در تذکری مطرح کرد؛

امکانات درمانی و آموزشی گلابدره در حد یک روستا هم نیست

عضو شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از مشکلات پیش روی محله گلابدره در منطقه شمیران گفت: شبی که در تهران زلزله آمد، مردم گلابدره از شب تا صبح، پشت درب سوله مدیریت بحران ماندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر امانی عضو شورای ششم شهر تهران در تذکری درباره بافت‌های فرسوده گفت: بافت فرسوده، کوچه‌های پیچ در پیچ، ساختمان‌های غیر مجاز، باند‌های مافیایی که وام را میلیاردی می‌خرند، دست و پا‌هایی که در اثر یخ زدگی شکسته می‌شوند. پیرمرد و پیرزن‌هایی که از ترس سقوط در خانه می‌مانند و خانه‌های بدون سند و کمتر از ۱۰۰ متر که اجازه نوسازی ندارند؛ از محله گلابدره گزارش می‌دهم که در شمالی‌ترین منطقه تهران است و بیش از ۸۲ هزار جمعیت و ۱۸۰ هزار شهید دفاع مقدس و دفاع از حرم را دربرمی گیرد.

امانی با بیان اینکه در این منطقه از اهالی برای سیستم فاضلاب منطقه پول گرفته‌اند، ولی هنوز لوله‌گذاری انجام نشده است، افزود: آن قسمت هم که لوله گذاری شده به بهره برداری نرسیده است. در نتیجه بوی نامطبوع فاضلاب آزاردهنده و غیر قابل تحمل است.

وی افزود: این منطقه فقط ۴۰ درصد مجوز ساخت دارد و اجازه نوسازی را از اهالی منطقه گرفته است ،درحالی که در محله مقابل ۶۰ درصد امکان نوسازی وجود دارد. از طرفی در این محله هرکس که اراده کند به هر میزان ساختمان می‌سازد.

این عضو شورای شهر بیان کرد: ایجاد گلوگاه‌ها و ایست بازرسی تاثیری در ساخت و ساز غیر مجاز ندارد و از طرفی چند ده تن تیرآهن و بتن در این محله دپو شده است.

وی به باغی که در دوره چهارم شورا و توسط شهرداری تملک شده اشاره کرد و گفت: در این باغ سوله بحران هم تعبیه شده که در آن همیشه قفل است و شبی که در تهران زلزله آمد، مردم از شب تا صبح پشت در سوله مدیریت بحران ماندند. از طرفی یکی از مشکلات اصلی محله پارکینگ است. شیب منطقه و سنگلاخ بودن زمین مانع پارک خودرو‌ها شده و در نتیجه توسط اداره اوقات در اختیار شخصی قرار گرفته که از مردم اجاره می‌گیرد. ولی باید درنظر گرفت که این سند در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

به گفته این عضو شورا، این محله  در حد یک روستا هم امکانات مراکز درمانی و مدارس ندارد و تنها چمن مصنوعی محله برای تامین هزینه های سرای محله اجاره داده شده است. از طرفی ساخت و ساز‌های غیر مجاز به مناطق مسکونی ختم نشده و مسجدی هم در حوالی این منطقه بدون مجوز ساخته شده که در طبقه هم کف آن واحد‌های پذیرایی غیر قانونی تعبیه شده است.

در ادامه، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران خطاب به تذکر امانی گفت: این محله همسایه دربند و سربند است و با جماران فاصله دارد. از طرفی این مسئله به شهرسازی مربوط است و باید فکری اساسی در این زمینه کرد.

وی ادامه داد: ساخت پارک جزو امکاناتی بود که متاسفانه در این منطقه عملیاتی نشد. این مسئله باید به گونه‌ای دیگر حل شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.