عضو شورای شهر تهران گفت: مسئله تکدی‌گری یک پدیده جهانی است که در کشور‌های در حال توسعه بارزتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سوده نجفی عضوٍ شورای اسلامی شهر تهران در نوزدهمین جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: همانطور که می‌دانید یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی تهران حضور متکدیان در سطح شهر و جامعه است که به یک معضل جدی اجتماعی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این معضل می‌تواند آسیب‌های جدی روانی و بهداشتی بر روی شهروندان داشته باشد که یکی از دغدغه‌های کمیته سلامت است، البته مسئله تکدی‌گری یک پدیده جهانی است که در کشور‌های در حال توسعه بارزتر است، اما تعدادی از کشور‌های پیشرفته تا حد مناسبی توانسته اند آن را مدیریت کنند و بهبود ببخشند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گدایی محصول نابسامانی اجتماعی است، گفت: تکدی گری دارای ۵ شاخصه است که عبارت اند از: معافیت مسئولیت اجتماعی، به خاطر نیازمندی مورد سرزنش قرار نمیگیرند، انتظار دارند دیگران به آن‌ها کمک کنند، در تولید اجتماعی مشارکت نمیکنند  و از دسترنج دیگران زندگی خود را میگذرانند.

نجفی یادآور شد: ماده ۷۱۲، قانونگذار به وضوح ‏اعلام میکند که هر کس اقدام به تکدی گری می‌کند از یک‌ تا سه ماه محکوم  و تمام اموالی که از این راه به دست آورده مصادره می‌شود.

وی گفت: معضل و مشکل دیگر حضور اتباع بیگانه جهت تکدی گری در شهر تهران است که این موضوع در حال تسریع است. سوال اینجاست که این افراد چگونه وارد کشور شده اند و با چه اسناد هویتی در شهر تردد و آشکارا اقدام به تکدی گری می‌کنند؟

عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: پیشنهاد بنده در قالب تذکر به شهردار محترم تهران این است که کارگروهی تشکیل و از تمامی این سازمان‌ها دعوت شود که کار به صورت عملیاتی پیگیری شده و نتیجه آن به سمع مردم محترم و شورای شهر تهران رسانده شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شورای شهر ، تکدیگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
لطفا هر چه سریعتر اقدام به جمع آوری متکدیان در مترو نمایید. واقعا صحنه های دردآوری وجود داره. مسافران مترو چقدر باید در معرض این آسیب ها باشند. باور کنید تحمل داد و بیداد دستفروشان و بعضا رفتارهای ناشایست شون یک مشکل بزرگه.
نکته بسیار مهم دیگه حضور آقایان در واگن های ویژه خانمهاست که تبدیل به یک معزل شده راه حلش هم بسیار ساده است. ماموران مترو به راحتی می تونند تذکر بدن که کوتاهی می کنند.
آخرین اخبار