سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندی شربیانی در تذکر پیش از دستور خبر داد؛

ایجاد طرح «یک چالش یک راه‌حل» برای رسیدگی به مشکلات حوزه شهرسازی

عضو شورای شهر تهران گفت: پرچالش‌ترین و پر مسئله ترین ماموریت و کارکرد شورای شهر و شهرداری حوزه شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،   جعفر بندی شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در نوزدهمین جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: من به عنوان رییس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران برای دستیابی به چندین هدف و ایده، طرح یک چالش یک راه حل را طراحی کردم که جلسه آن را از منطقه ۴ شروع شد همچنین اعتقاد دارم که پرچالش‌ترین و پرمسئله ترین ماموریت و کارکرد شورای شهر و شهرداری حوزه شهرسازی است.

وی ادامه داد: در همه دوره‌ها از ابتدا هر تصمیمی که در این حوزه گرفته شده، از منظر بالا به پایین بوده و کاملا مبتنی بر یک دیدگاه فاصله دار با کف جامعه و سطوح پایین اتفاق می‌افتد، بوده است. این نگاه موجب شده که کار مردم حل نشود و معضلات سر جای خود باقی بماند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: من به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهیم این شکاف تاریخی را به حداقل برسانیم باید فرایند تعیین اولویت‌ها، راه‌حل‌ها و… از پایین نگاه شود و به همین دلیل تصمیم گرفتم با این روش معقوله برنامه ریزی در شهر تهران را به یک سمت جدیدی هدایت کنم و بتوانم برای اولویت کلان تهران راه حل ایجاد کنم.

بندی شربیانی تاکید کرد: خروجی جلسه اول این طرح را من امروز آماده کردم که به سمع و نظر شما می‌رسانم، هوشمندسازی مطلوب و بهینه سامانه‌های شهرسازی، یکپارچه سازی بخشنامه‌های شهرسازی و معماری در زمینه ضوابط و مقررات، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پرسنل تازه وارد به این حوزه، بخشنامه‌های شفاف و قابل درک و فهم برای همگان از دغدغه‌ها بوده إست.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین تهیه نقشه‌های قدیمی با کیفیت مطلوب و مورد نیاز واحد کسب و پیشه و پیاده سازی آن در سامانه شهرسازی، موضوعات مرتبط با پیام‌های شهروندان در سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و ایجاد سازوکار مناسب و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان با کیفی سازی نحوه پاسخگویی و اصلاح فرآیند ارسال به کمیسیون‌های اجرایی ماده ۱۰۰ و فرایند جهت صدور مجوز‌های تعمیرات غیراساسی (مسکونی ناپایدار، تجاری و اداری و صنعتی و..) هم از موارد مهم بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.