سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت رکوردی عجیب در تماشای فیلم در سالن سینما/ انتقام سخت مسعود فراستی! + فیلم

برنامه گفتگومحور «رخ به رخ» این هفته میزبان مسعود فراستی منتقد سینما بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته در برنامه «رخ به رخ»، امیرعلی دانایی مجری برنامه در گفت‌وشنودی صمیمانه و صریح با مسعود فراستی به مبحث نقد فیلم، فیلمسازان مختلف، دغدغه‌های اجتماعی این منتقد، نگاه ویژه فراستی به برخی مضامین و مفاهیم سینما و ...  پرداخت.

در بخشی از برنامه دانایی درباره اینکه آیا فراستی تاکنون از نقد فیلمی پشیمان شده است یا خیر پرسید و او توضیح داد: تا به حال اتفاق نیفتاده است؛ اما از چند فیلم تعریف کردم و دفعه بعد از آن انتقاد کردم. 

دانایی در پاسخ گفت: شما که فیلم نمی‌بینید! بعد ۱۰ دقیقه از سالن سینما می‌روید.

فراستی عنوان کرد: من رکورد ۲ دقیقه هم دارم؛ چرا که دنبال قصه نیستم و بلدی را می‌خواهم. اگر فیلمساز اصول ساخت فیلم را بلد باشد، هر قصه‌ای را می‌تواند بگوید و ما این را همان چند دقیقه اول متوجه می‌شویم. افرادی هستند که کار‌های حرفه‌ای هم در گذشته دارند، اما هنوز نمی‌دانند دوربین چیست؛ هنوز نمای دور و نزدیک را نمی‌دانند. خب من هم نمی‌نشینم چنین فیلمی را ببینم. مگر اینکه مجبور باشم نقدش کنم. بنابراین با شکنجه فیلم را می‌بینم و انتقام این شکنجه را می‌گیرم!

فراستی درباره هنر گوش دادن هم گفت: گفتگویی که آغاز شود، تا آنجا که تجربه زیستی و سوادم اجازه دهد در گفتگو قرار می‌گیرم. البته سکوت بلد هستم و سکوت نشانه این است آنجایی که حرف نداری، باید خوب گوش کنی.کسی که خوب گوش نمی‌دهد، خوب نمی‌تواند حرف بزند و به موقع نمی‌تواند بگوید. کلید حرف زدن در خوب گوش دادن است.

این منتقد درباره نقد طنز فیلم‌های جدی توضیح داد: من به شدت اهل شوخی شنیدن هستم و شوخی هم بلدم. من در نقد دو فیلم جدی ایرانی لحنم طنز است و شوخی کردم و حرف‌های جدی هم زدم. مهمترین آن ها فیلم فروشنده است که نقد طولانی و جدی، اما طنز در آن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
شاد و سلامت باشید استاد عزیز