سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاریس: روابط تضعیف شده فرانسه و آمریکا بهبود می‌یابد

سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد اعتماد‌ها بین پاریس و واشنگتن باید بازگردانده شود و دو کشور به روابط دو جانبه خود ادامه دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه خبری بی‌اف‌ام فرانسه گفت: با توجه به اینکه نقش پاریس و واشنگتن در حل مشکلات جهانی بسیار است، فرانسه بعد از موضوع آکوس (پیمان امنیتی سه جانبه بین آمریکا، انگلیس و استرالیا) همکاری خود را با آمریکا از سر می‌گیرد.

آتال تاکید کرد: دو کشور باید اعتمادی را که بر سر مسائل گذشته «آکوس» تضعیف شده، بازگردانند. مسیر برای انجام این کار طولانی و سخت خواهد بود. البته که تصمیم برای از سرگیری روابط بین کشور قبل از دیدار بایدن و مکرون اتخاد شد.

سخنگوی دولت فرانسه اضافه کرد: لازم است همکاری دوجانبه با آمریکایی‌ها از سر گرفته شود، زیرا دو کشور در حل مسائلی که برای کره زمین اهمیت زیادی دارد، مانند آب و هوا و مبارزه با تروریسم مشارکت داریم.

روز گذشته، آنتونی بلینکن و ژان ایو لودریان وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه در گفت‌وگویی مجازی درباره موضوعات متعددی از جمله تقویت روابط دوجانبه و مقابله با تهدیدات تروریستی، به‌ویژه در منطقه ساحل بحث کردند.

قابل ذکر است که این گفتگو درست یک روز قبل از دیدار روسای جمهور هر دو کشور جو بایدن و امانوئل مکرون در رم انجام شد.

سپتامبر گذشته بود که استرالیا از قرارداد ۶۶ میلیارد دلاری زیردریایی با فرانسه به نفع همکاری با آمریکا و انگلیس ( تحت اتحاد سه جانبه امنیتی آکوس) صرف نظر کرد. این تصمیم از سوی فرانسه به عنوان «خنجر از پشت» تلقی شد و فرانسه نیز سفیر خود را از استرالیا احضار کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.