سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار: سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان باید به یک فرهنگ تبدیل شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد رونق در حوزه ظرفیت‌های استان زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد بنابراین باید سرمایه‌گذاری در منطقه به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس‌خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، شیلات، گردشگری و معدن دارای ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری است اظهارداشت: مفهوم سرمایه‌گذاری مهمترین موضوع است که باید در استان به یک فرهنگ تبدیل شود و هنر همه ما باید جذب سرمایه گذاران داخلی و هدایت سرمایه‌های سرگردان و راکد در استان و کشور به تولید باشد.

وی با تاکید بر راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع سرمایه‌گذاری در استان باید برجسته شود و از آنجایی‌که سرمایه‌گذاری‌های خرد در این استان با اشتغال‌زایی اندک، بهتر و بیشتر به بهره‌وری می‌رسد موضوع اشتغال را که بزرگ‌ترین مشکلات کشور است باید مرتفع شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت و شرح وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تصریح کرد: برای تسریع و تسهیل در فرایند سرمایه‌گذاری ضرورت دارد یک نفر به عنوان رییس این مرکز برای مدیریت بهتر آن منصوب شود و همه دستگاه‌های اجرایی یک نفر کارشناس مطلع را به عنوان نماینده تام‌الاختیار برای استقرار دائم در این مرکز معرفی کنند تا از سرگردانی و طولانی شدن فرایند امور اداری سرمایه‌گذاران پیشگیری شود.

وی با تاکید بر حضور دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های دانش‌محور، معرفی خدمات این مرکز از طریق رسانه‌ها را مهم برشمرد و گفت: دستگاه‌های عضو این مرکز عناوین سرمایه‌گذاری‌هایی که نیاز به اخذ مجوز ندارد را اطلاع‌رسانی کنند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه نباید جلوی سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان گرفته شود خاطرنشان کرد: باید اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان معرفی و برای آن مشوق‌های لازم در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: نوع رفتار ما با سرمایه‌گذاران فعلی، در اشتیاق و استقبال سایر سرمایه‌گذاران برای حضور در سیستان و بلوچستان بسیار موثر است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.