سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیل روابط با کشورهای همجوار منجر به رشد تبادلات می‌شود

فرماندار خوی با اشاره به اینکه تعامل شهر‌های مرزی با کشور‌های همسایه تسهیل کننده مسیر توسعه کشور است، گفت: تسهیل روابط با کشور‌های همجوار منتج به رشد تبادلات اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسین عباسی  فرماندار خوی  اظهار داشت: آذربایجان‌غربی منحصر به فرد‌ترین استان ایران است، به‌طوری‌که حدود ۱۶ درصد از مرز‌های خشکی ایران با کشور‌های همسایه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تسهیل روابط با کشور‌های همجوار منتج به رشد تبادلات اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و سایر بخش‌های مختلف خواهد شد.

فرماندار خوی اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری و بازار مشترک در خوی با استفاده از ظرفیت مرز رازی و وجود آرامگاه شمس تبریزی می‌تواند با روابط دیپلماتیک قوی و همکاری‌های لازم با کشور ترکیه شاهد افزایش ریل توسعه در بخش‌های مختلف شهرستان باشیم و این اقدامات جز در سایه تعامل با دولت و شهر‌های مرزی کشور‌های همسایه صورت نخواهد گرفت.

عباسی با اشاره به پتانسیل‌های ارزشمند و متنوع در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، منابع طبیعی و گردشگری آذربایجان غربی اظهارداشت: با وجود چنین پتانسیل‌های، شاخص‌های مختلف اقتصادی استان در شرایط نامطلوبی قرار داشته و فاصله معناداری با متوسط شاخص‌های کشوری دارد.

این مقام مسول تصریح کرد: ضرورت دارد تا دلایل توسعه نیافتگی استان مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در پایان با تاکید بر افزایش و تحکیم روابط دیپلماسی با کشور‌های همجوار گفت: باید موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و کارآفرینی کشور رفع شود تا با روابط خوب و تجاری شاهد افزایش شاخص‌های اقتصادی در خوی و استان باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.