سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخراج یکی از سه شرکت دولتی چین از بازار آمریکا

رگولاتور‌های آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با پکن، یکی از سه شرکت بزرگ دولتی این کشور را از بازار آمریکا اخراج می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از 7news، شرکت China Telecom (Americas) چین، طبق دستوری که روز سه شنبه توسط کمیسیون ارتباطات فدرال تصویب شد، موظف است ارائه خدمات داخلی و بین المللی در ایالات متحده را ظرف ۶۰ روز متوقف کند. FCC به این خطر اشاره کرد که پکن ممکن است از این شرکت برای استراق سمع یا مختل کردن ارتباطات آمریکا، جاسوسی و سایر فعالیت‌های مضر علیه این کشور استفاده کند.

دولت بایدن تلاش‌هایی را که در زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا آغاز شده بود، برای محدود کردن دسترسی به فناوری و بازار‌های آمریکایی برای شرکت‌های دولتی چینی به دلیل نگرانی از خطرات امنیتی یا کمک به توسعه نظامی گسترش داده است. China Telecom از جمله شرکت‌هایی است که بر اساس دستور ترامپ مبنی بر منع سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در بورس‌ از آن اخراج شد.

FCC در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های امنیتی قصد دارد مجوز‌های اعطا شده نزدیک به دو دهه پیش به China Telecom و یک شرکت دولتی دیگر، را لغو کند. در بیانیه FCC آمده است: مالکیت و کنترل China Telecom Americas توسط دولت چین خطرات امنیتی ملی و اجرای قانون قابل توجهی را به همراه دارد. FCC همچنین بدون اشاره به جزئیات گفت: رفتار و ارتباطات این شرکت با سازمان‌های دولتی آمریکا نشان دهنده عدم صراحت و غیر قابل اعتماد بودن است.

دولت چین نیز گفته است که اقداماتی را برای محافظت از شرکت‌های خود انجام خواهد داد، اما هنوز هیچ اقدام تلافی جویانه‌ای در مورد وضعیت آن‌ها در بازار ایالات متحده آمریکا اعلام نکرده است. همچنین شرکت‌های مخابراتی در لیست سیاه دولت ایالات متحده از نهاد‌هایی هستند که پنتاگون آن‌ها را در توسعه نظامی دخیل می‌داند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.