سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت بیش از ۱۰۰ هزار تن ذرت در ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: طی امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از ۲ هزار و۵۰۰ هکتار مزارع ارزوئیه برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یوسف پورعبدالله، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه  با اشاره به برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان ارزوئیه از بخش صوغان گفت: سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای طی سال زراعی جاری در ارزوئیه  ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که تاکنون با کمک ۱۰ دستگاه چاپر از سطح ۳۰۰ هکتار برداشت شده است. 

او با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار ۴۰ تن محصول ذرت  برداشت می‌شود، پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول تولید و برای تغذیه دام به دامداری‌ها و گاوداری‌های استان و استان‌های همجوار فرستاده شود.

پورعبدالله با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه‌ای تا پایان آبان ماه در این شهرستان ادامه دارد، تصریح کرد: هر کیلوگرم ذرت علوفه‌ای در ابتدای برداشت به قیمت ۹۵۰ تومان و اکنون به قیمت ۷۵۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

او تصریح کرد: از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت ذرت در شهرستان ارزوئیه  ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای و بقیه آن ها ذرت دانه‌ای هستند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه بالابودن نرخ کرایه کامیون و افزایش سلیقه‌ای کرایه از سوی کامیونداران را از مشکلات کشاورزان در برداشت ذرت علوفه‌ای اعلام کرد.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.