سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت:

نظارت بیمه، نیازمند نظارت هوشمند/ نرم افزارهای جدید از هدر رفت وقت پرستاران جلوگیری می‌کند

عین اللهی گفت: با نرم افزارهای جدید، می‌توان از هدر رفت وقت پرستاران و همچنین خطاهای پزشکی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در آئین بزرگداشت سالروز تاسیس بیمه سلامت اظهار کرد: بیمه بسیاری از مشکلات را می تواند، حل کند و توانسته به عنوان یک صنعت مترقی تلقی شود.

او با بیان اینکه تأمین هزینه‌های سلامت بدون بیمه‌ها دچار مشکل می‌شوند، افزود: از همین رو، بیمه‌ها می‌توانند حمایتگر باشند. ما باید بیمه را به عنوان یک مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی ببینیم. متاسفانه  قسمتی از جامعه به خصوص در مناطق محروم تحت پوشش بیمه قرار ندارند، برخی از کارمندان با کسر حقوق تخت پوشش بیمه هستند اما همگی تحت پوشش بیمه نیستند.

عین اللهی بیان کرد: برخی از بیماری‌ها باعث می‌شوند تا بیماران با فروش زندگی، بتوانند هزینه‌های درمان را تأمین کنند و این مشکل هنوز در جامعه وجود دارد. باید به سمتی حرکت کنیم تا به عدالت در دسترسی پیدا کنیم. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه پزشک خانواده در کشور مغفول مانده است، ادامه داد: طرح‌های مختلفی در کشور مانند طرح تحول سلامت اجرایی شده اما هزینه‌های بیماری‌ها هنوز کاهش پیدا نکرده است. اختصاص بودجه و تزریق آن به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند.

او با تاکید براینکه نظارت بیمه باید یک نظارت هوشمند باشد، افزود:  با نرم افزارهای جدید، می‌توان از هدر رفت وقت پرستاران و همچنین خطاهای پزشکی جلوگیری کرد. متاسفانه پرستاران مرتب در حال نوشتن اطلاعات بیماران هستند در صورتی که با روش دیجیتال می‌توان خیلی از مشکلات را حل و در زمان صرفه جویی کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: بسیاری از فرآیندهای بیمارستانی را می‌توانیم در بحث دیجیتال پایه ریزی کنیم و بسیاری از بیماری ها با اطلاعات بدست آمده می‌تواند پیشگیری و درمان شود.

عین اللهی گفت: به جای اینکه همه هزینه‌ها را به سمت درمان ببریم، می‌توانیم با حمایت بیمه‌ها به سمت پیشگیری برویم. مشکل ما این است که بهداشت را جدا از درمان می‌بینیم، در حالی که اینگونه نیست و به هم پیوسته هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.