سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرایی شدن ۸۰ درصدی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، از اجرایی شدن بیش از ۸۰ درصد طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود اخلاقی مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا هزینه‌های درمانی این نهاد بیمه‌گر را حدود ۸۰ درصد افزایش داد که با برنامه‌ریزی مناسب به شکل مطلوبی به تعهدات نسبت به بیمه‌شدگان عمل شد.

او افزود: بیمه سلامت محدودیتی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا لحاظ نکرده است و در خصوص تامین دارو نیز برای بیماران سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها و برای داروی بیماران بستری تا ۹۰ درصد هزینه‌ها را تعهد مابقی آن فرانشیزی است که خود بیمار باید آن را تقبل کند.


بیشتر بخوانید


اخلاقی همچنین از اجرایی شدن بیش از ۸۰ درصد طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی این استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد مراکز دولتی، ۱۰۰ درصد مطب‌های خصوصی و ۸۰.۴ درصد درمانگاه‌های بخش خصوصی مجهز به امکان نسخه‌نویسی الکترونیک شده‌اند.

او به اجرای طرح نظام ارجاع در استان اشاره کرد و گفت: نظام ارجاع در ۲ صندوق بیمه روستاییان و بیمه همگانی در حال اجراست که علاوه‌بر کاهش هزینه‌های درمان، سوابق کاملی از اطلاعات بیماران نیز در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.

اخلاقی با بیان اینک زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای طرح‌های نسخه‌نویسی الکترونیک و نظام ارجاع در استان فراهم شده است، اظهار داشت: تاکنون رضایت نسبی در این خصوص حاصل شده هرچند ممکن است گاهی به سبب کندی سامانه بیمه سلامت اشکالاتی در کار نیز به وجود آید.

او، پوشش ۱۰۰ درصدی و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده را از مهمترین اهداف بیمه سلامت برشمرد و گفت: این نهاد بیمه‌گر در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را زیرپوشش خود دارد و هزینه‌های درمانی به موسسات طرف قرارداد را به روز پرداخت می‌کند.

اخلاقی خاطرنشان کرد: این نهاد محدودیتی برای بستن قرارداد با موسسات دارای شرایط ندارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.