سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی مطرح کرد:

تشریح برنامه های روز دانش‌آموز/ تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی

باستان با اشاره به پویش همیار بهداشت و سلامت گفت که تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در حال انجام است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد حضور پرشور دانش‌آموز بودیم  و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم کشور شد، اظهار کرد: در دوران جهاد سازندگی هم دانش‌آموزان خوش درخشیدند حتی در دوره کرونا هم می‌بینیم که دانش‌آموزان پای کار انقلاب و کشور هستند و در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های جهادی و ایثارگرانه می‌درخشند.

او با اشاره به پویش همکلاسی مهربان گفت: در این پویش، ۵۰۰ هزار بسته لوازم التحریر توسط دانش‌آموزان دهه ۸۰ تهیه و بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد که نشان می‌دهد که دانش‌آموزان این دهه  مثل نسل اول انقلاب هر جا نیاز باشد، ورود می‌کنند.

باستان با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» از هشتم تا ۱۳ آبان برگزار می‌شود، بیان کرد: بسیج را یک تفکر و همه دانش‌آموزان را هم بسیجی می‌دانیم؛ بر این اساس، ۱۴ میلیون و ۷۷۰ هزار دانش‌آموز بسیجی داریم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به شعار هفته بسیج دانش‌آموزی افزود: گام دوم انقلاب دارای سه کلید واژه اساسی شامل «جوان، امید و ما می‌توانیم» است و ما این شعار هفته بسیج دانش‌آموزی را بر این اساس انتخاب کردیم.

او به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره و بیان کرد: اولین برنامه «در مسیر اقتدار» است که به مناسبت گرامیداشت روز نوجوان و روز شهادت شهید فهمیده در جزیره هرمز برگزار می‌شود؛ این جزیره ۳۶ شهید دارد که ۱۲ دانش‌آموز هستند.

باستان به برنامه «افول شیطان» اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد مدارس باز است و در آن دسته از مدارسی که باز نیستند، تشکل‌های دانش‌آموزی حضور دارند که دانش آموزان پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را نقاشی می‌کنند و به آتش می‌کشند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی، جنایت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود که شامل موشن گرافی و کلیپ است و در ۲۰ هزار کانال و گروه بارگذاری می‌شود.

او از رونمایی از پوستر شهید شاخص امسال «محمدرسول رضایی» خبر داد و گفت: تصویر شهید محمدرسول رضایی در روز نواختن زنگ ایثار و مقاومت رونمایی شد و در آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی از پوستر این شهید گرانقدر در جزیره هرمز رونمایی خواهد شد.

باستان با اشاره به پویش «نوجوان پلاس»، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی به تهیه کلیپ در قالب استندآپ، لب‌آهنگ، مجری‌گری، گویندگی، دوبله طنز و جدی و فیلم کوتاه اقدام کنند که به بهترین آثار جوایزی تقدیم می‌شود.

او به اجرای پویش «دنیای بدون آمریکا» هم اشاره کرد و گفت: گزارشگر نوجوان به صورت مصاحبه پنج سؤال را از دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم مطرح می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز رأی اولی داریم و با برنامه‌های تعاملی که تعریف کردیم ۸۶۲ هزار دانش‌آموز رأی اولی رأی دادند یعنی حدود ۷۳ درصد دانش آموزان رأی اولی، رأی دادند؛ لذا باید دانش‌آموزان مشی انقلابی گری و حضور را یاد بگیرند.

او از افتتاحیه چهاردهمین لیگ علمی پایا در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و گفت: دانش‌آموزان از پایه ششم تا یازدهم در این لیگ شرکت می‌کنند که هر تیم ۵ نفر شرکت‌کننده دارد و ۱۲ هزار تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند.

باستان از برگزاری مسابقه «مروارید صدف» خبر داد و ادامه داد: این برنامه با موضوع دانش آموزان دختر به منظور راهکار‌های بهبود وضعیت حجاب دختران توسط دختران برگزار می‌شود که به بهترین راهکار‌ها و ایده‌ها جوایز می‌دهیم و هم اینکه راهکار‌های برتر را در برنامه پرورشی و تربیتی تعریف می‌کنیم.

او به اجرای برنامه‌های متعدد در استان‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه «یک راه ـ یک انتخاب» یکی از این برنامه‌هاست که نمایشگاه‌هایی را در مدارس برگزار می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: در هفته بسیج دانش‌آموزی، یکی از فرماندهان واحد‌های بسیج دانش‌آموزی در هر استان، سخنران پیش از خطبه‌ها خواهد بود و در نفی سلطه صحبت خواهد کرد.

باستان از اجرای پویش همیار بهداشت و سلامت نیز خبر داد و گفت: این طرح به منظور تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.