سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

حمایت از ورزش قهرمانی از اولویت‌های استان است

زینی وند با بیان اینکه کرمان جزو استان‌های تاثیرگذار در سرنوشت ورزشی کشور است، گفت: حمایت از ورزش قهرمانی از اولویت‌های جدی استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان در نشست صمیمی روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان با وی که با حضور میثم پاریزی، مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، گفت: کرمان جزو استان‌های تاثیرگذار و تعیین کننده در سرنوشت ورزشی کشور بوده و در مجموع رشته‌های انفرادی و گروهی افتخارآفرین است، لذا حمایت از ورزش قهرمانی از اولویت‌های استان خواهد بود.

او به افتخارآفرینی تیم‌ها، باشگاه‌ها، هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران کرمان اشاره کرد و افزود: با این وجود به اندازه ظرفیت و سابقه تاریخی استان در رشته‌های ورزشی، کرمان در جایگاه اصلی خود نیست و باید ارتقا یابد.

زینی وند، توجه به ورزش‌هایی مانند چوگان در استان کرمان به دلیل سابقه آن را خواستار شد و تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم جایگاه ورزش استان را ارتقا دهیم که این مسئله نیاز به هزینه، آموزش، برنامه و توازن دارد.

او با بیان اینکه اهمیت ورزش نباید ما را از مباحث فرهنگی و جوانان غافل کند، اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی حاکم بر جامعه باید زمینه ورزش بانوان با رعایت چارچوب‌ها فراهم شود و توجه ویژه به ورزش همگانی در جامعه روستایی نیز لازم است.

استاندار کرمان به نامتوازنی در کادر سیستم اداری نیز اشاره کرد و گفت: سقف نیروی اداری و کادر در کشور تکمیل است و حجم زیادی از کارمندان دولت را بدون قاعده استخدام کرده‌ایم که توزانی در آن‌ها وجود ندارد و برخی ادارات با کمبود نیرو مواجه هستند.

او با تاکید بر اینکه بدنه کارشناسی ادارت باید قوی شود، تصریح کرد: همه حوزه‌های ورزشی، صنعتی، سیاست و ... باید با نخبگان و صاحبان ایده و آموزش دیده متحول شود.

زینی‌وند به نامتوازنی در زیرساخت‌ها و سرانه ورزشی در سطح استان نیز مورد اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی مشخص می‌توان از امکانات استان برای ارتقای زیرساخت و توازن‌بخشی سرانه ورزشی در مجموع استان استفاده کرد.

او بیان داشت: امکانات را باید با تبعیض مثبت به سمت مناطق محروم برد.

 استاندار کرمان همچنین تهیه اطلس فضا‌ها و سرانه ورزشی در سطح استان و فعال شدن شورای ورزش شهرستان‌ها را به ریاست فرمانداران مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.