سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش ملی «ایران مهربان» برگزار شد/ رشد مسئولیت های اجتماعی در طرح های «خیر و احسان»

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش حمایت‌های دارای پرداخت از ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۰۵ به میزان ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۶۳۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش ملی «ایران مهربان»، صبح امروز با حضور مسئولان کمیته امداد و جمعی از خیرین در کمیته امداد امام خمینی  برگزار شد.

در این مراسم علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان کرد: درآمد یک ساله‌ی اکرام قبل از پویش ایران مهربان  ۶۵۱ میلیارد تومان  بوده، اما پس از پویش به ۱۹۳۴ میلیارد تومان با درصد رشد ۱۹۷ رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد حمایت‌های دارای پرداخت با ۹۴ درصد رشد از ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۰۵ به میزان ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۶۳۴ رسیده است.

عسگریان در ادامه گفت: متوسط سرانه ایتام قبل از پویش، ۳۹۹ هزار تومان و پس از آن با رشد ۵۴ درصد به میزان ۶۱۳ هزار تومان رسیده است. هم چنین رشد ۴۴ درصدی را در زمینه متوسط سرانه محسنین از ۱۹۹ هزار تومان به ۲۸۷ هزار تومان داشته ایم. تعداد حامیان ما از ۷۲۱ هزار نفر به ۱ میلیون و ۱۱۱ و ۷۹۰ نفر رسیده است. با برکتی که در این جلسه خواهد بود پذیرش ایتام محسنین و حامیان افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: تجربه حامی بودن و فکر کردن به ایتام حس خوبی را در پی دارد که افزایش احساس آرامش خاطر، افزایش معنویت نسبت به خدا و در نتیجه معنادار‌تر شدن زندگی از نتایج آن است. از شاخه‌های اساسی و فرهنگی در پایداری ملی گفت وگو کردن است و این ظرفیتی برای تشویق افراد به جذب کار خیر و سرپرستی ایتام خواهد بود.

در ادامه مراسم «ایران مهربان»، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، بیان کرد: کمیته امداد به دنبال این بود که ایتام در سراسر کشور از سطح زندگی متوسط و رو به عالی  برخوردار شوند، کاری که همت همه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و به ویژه خیرین را می‌طلبد. از آغاز این پویش که تاکنون حدود ۷ ماه از آن می‌گذرد، شاهد تصاعد هندسی هستیم که همه مردم به این پویش پیوسته اند و در تنگنای معیشتی ثابت کردند مهربانانه به هم نوعان خود خدمت می‌کنند و آن را توفیق می‌دانند.


بیشتر بخوانید


سردار زهرایی ادامه داد: خیرین ثابت کردند که حلقه‌های میانی بین مردم، نیازمندان و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که نمونه آن را در ایران مهربان مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی، خدمت به مردم توفیقی است که نصیب برخی با عنوان مسئول می‌شود گفت: این پارادایم خدمتگذاری معمار کبیر انقلاب بوده است.

سردار زهرایی مطرح کرد: به عنوان سازمان بسیج مستضعفین از ظرفیت‌های ۲۲ گانه بسیج و پایگاه‌های مقاومت خواهر و برادر سراسر بهره بردیم تا در تحقق منویات رهبری و سیاست‌های کمیته امداد، در ایران مهربان و همچنین ایران همدل که اطعام مهدوی و حسینی بود و خدمت رسانی و ساخت مسکن برای محرومین به وظیفه‌ی خود عمل کرده باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.