سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان به دلیل کنجکاوی در معرض خطر انواع مسمومیت‌ها قرار دارند

کودکان به دلیل کنجکاوی در معرض خطر انواع مسمومیت‌ها قرار دارند و دومین عامل مرگ در کودکان قبل از چهار سالگی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سعید مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کودکان به دلیل کنجکاوی در معرض خطر انواع مسمومیت‌ها قرار دارند بطوریکه دومین عامل مرگ در کودکان قبل از چهار سالگی محسوب می‌شود و والدین برای جلوگیری از مسمومیت کودکان خود باید ابزار‌هایی مانند ساعت، دستگاه فشارخون، کنترل تلویزیون و حتی اسباب بازی‌های باتری‌دار را دور از دسترس آن‌ها قرار دهند.

او با بیان اینکه کیف دستی، ساک خرید و کیسه‌های نایلونی باید دور از دسترس کودک قرار داده شوند چراکه کودک ممکن است با مصرف محتویات آن‌ها جان کودک با کشیدن کیسه روی سر به خطر بیفتد، افزود: کودکان ممکن است در سطل را باز کنند و مواد دور ریخته شده را ببلعند.

سعید با اشاره به اینکه کودکان به دلیل بازیگوشی بیشتر در معرض خطر گزیدگی مار، زنبور و ... قرار دارند از این رو اگر هنگام تفریح در مناطق غیرمسکونی و طبیعت بدن کودک حتما با لباس آستین بلند و شلوار پوشانده شود، تصریح کرد: کرد: گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در فضایی دور از دسترس کودکان نگهداری شوند چراکه بعضی از این گیاهان مثل خرزهره، دیفن باخیا، آزالپا، ادریس، کالادیوم، گل انگشتانه، شوکران و کرچک سمی و خطرناک هستند.

مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: نام گیاهان موجود در محیط کار و زندگی باید مشخص و در موارد بروز مسمومیت به کادر پزشکی اطلاع داده شود؛ شیره سمی بعضی از این گیاهان می‌تواند باعث تورم، خارش و سوزش مخاط دهان، خفگی یا آسیب گوارشی شود و درصورت بروز علائم مسمومیت در کودکان بلافاصله با مرکز اورژانس ۱۱۵ یا مرکز کنترل مسمومیت‌ها با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
کودکان کنجکاو