سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به نابینایان و ناشنوایان از موهبات الهی و سیره پیامبر اسلام

فرماندار کرمانشاه خدمت به معلولان خصوصا نابینایان و ناشنوایان را از موهبات الهی و سیره پیامبر اسلام (ص) خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : خیر آخرت و دنیای همه ما مسئولان و مدیران در این است که به جامعه‌ی ناشنوایان و نابینایان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او گفت : خدمتی که کارشناسان و کارمندان در بهزیستی دارند انصافا عبادت خدا است و احترامی که به این عزیزان گذاشته می‌شود در پیشگاه خداوند متعال دارای اجر است بطوری که سیره و روش پیامبر اکرم) ص در این روز‌های که متعلق به پیامبر عظیم الشان اسلام است احترام و تکریم به این دو قشر جامعه است.

رنجبر ناشنوایان و نابینایان را انسان‌های فهیم و با اخلاقی دانست که در جامعه باید مورد تکریم قرار بگیرند و افزود : همه ما مسئولان وظیفه داریم که تا حد توان به آن‌ها کمک نماییم و قطعا در شورای اداری شهرستان هم بر این مهم تاکید می‌کنیم و تلاشمان بر این است که با این دو انجمن جلسات هم اندیشی بیشتری داشته باشیم.

او افزود : بنده به نوبه‌ی خودم جا دارد از اداره کل بهزیستی شهرستان و استان کرمانشاه و مسئولان و کارکنان زحمتکش این نهاد اجتماعی تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم و امیدواریم این نشست فتح بابی باشد برای تمامی ادارات استان که با انجمن‌های حمایتی جلسات بیشتر و سازنده‌ای داشته باشند.

رنجبر، شهرداری را یکی از ادارات مرتبط با مبحث حمایت از نابینایان عنوان کرد و ادامه داد : شهرداری کرمانشاه کار‌های خوبی را در این خصوص انجام داده است و انتظار می‌رود این فعالیت‌های مثبت را افزایش دهد و در اعتبارات سال ۱۴۰۱ مناسب سازی معابر و اماکن را در جهت حمایت از نابینایان در اولویت قرار دهد.

فرماندار کرمانشاه افزود : امیدواریم سایر ارگان‌ها و ادارات هم در این خصوص اقدامات بیشتری انجام دهند، زیرا طبق قانون ادارات موظفند در ورودی‌های هر اداره و بخش‌های راهنمایی و اطلاعات مراجعین بصورت ویژه و اختصاصی عزیزان نابینا و ناشنوا و جانبازان محترم را بصورت ویژه راهنمایی و هدایت کنند و آن‌ها را تکریم کنند و قصد داریم این کار را در شهرستان کرمانشاه بصورت بخشنامه به ادارات و ارگان‌ها ابلاغ کنیم

این مسئول گف : همه مدیران شهرستان کرمانشاه موظفند به محض ورود نابینایان، ناشنوایان و معلولین به ادارات تا پایان کار و مراجعه این عزیزان، یک نفر را بصورت ویژه مامور راهنمایی آن‌ها قرار دهند.

رنجبر مناسب سازی را یکی دیگر از وظایف ادارات و شهرداری‌های مناطق دانست و افزود : تمامی این ارگان‌ها باید مناسب سازی را بصورت ویژه در دستور کار و اولویت خود قرار دهند.

او با اشاره به ایجاد یک سالن برای کانون ناشنوایان گفت: در اختیار دادن یک مکان مناسب جهت ایجاد کانون ناشنوایان یکی از مطالبات بحق انجمن ناشنوایان است و ادارات شهرستان موظف به همکاری در این خصوص هستند و امیدواریم هرچه سریعتر این محل ایجاد شود.

فرماندار کرمانشاه افزود : به خیرین و نیکوکاران گرانقدر پیشنهاد میکنم که اگر می‌خواهند به همنوعان خود کمک کنند بهترین انتخاب می‌تواند کمک به انجمن و کانون نابینایان و ناشنوایان باشد که این دو قشر عزیز و فروتن دغدغه‌ای برای برخی درخواست‌ها و نیاز‌های اولیه خود نداشته باشند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.