فرماندار سرپل‌ذهاب، واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مهم‌ترین عامل ریشه‌کنی ویروس کرونا دانست و گفت : از این رو افراد باید رعایت دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند و برای تزریق واکسن مراجعه کنند، چون محدودیت‌های کرونایی برای افراد قانون شکن اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی پورفرماندار سرپل‌ذهاب گفت : اعمال محدودیت‌های متعدد در طی برنامه‌های گذشته تاکنون نتیجه دلخواه را در پی نداشته و در آسیب‌شناسی که در این خصوص داشتیم به نتیجه رسیدیم نقش اصلی را مردم ایفا می‌کنند و اگر مشارکت و همراهی مردم را نداشته باشیم هر گونه محدودیتی بی نتیجه است و تاثیر لازم را نخواهد داشت.

او گفت : رویکرد ستاد مقابله با کرونا در شهرستان سرپل ذهاب نسبت به گذشته متفاوت شده و سعی ما بر این است که به هر طریق ممکن با بطن جامعه ارتباط قوی تری را ایجاد کنیم و به سراغ شخصیت‌های تاثیرگذار برویم.

او افزود: در وهله اول نشستی با بزرگان اهل سنت داشتیم تا از ظرفیت تاثیرگذاری و نفوذ معنوی علمای مذهبی استفاده کنیم که قول مساعدت و همراهی لازم را دادند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب افزود: اجرای واکسیناسیون در محل مسجد برای دسترسی آسان نمازگزاران به واکسن اولین اقدامی بود که روز گذشته انجام شد.

فرزادی پور ادامه داد: جلساتی با تعدادی از متنفذین و افراد فعال اجتماعی در طبقات و فرهنگ مختلف و دهیاران و شورا‌ها برگزار شد تا با ایجاد محدودیت‌ها موضوع مقابله با کرونا و مهار مراسمات ختم و مجالس ترحیم را تاکید کنیم و بتوانیم میزان تجمعات در مراسمات مختلف را مدیریت نماییم.

او تمام این اقدامات را در راستای کاهش ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: امیدواریم این اقدامات تاثیرگذار باشد و شاهد تغییر رنگ کرونا در شهرستان باشیم.

تمام کارمندان باید واکسن بزنند

فرماندار سرپل ذهاب گفت: دیدار با هیات‌های ورزشی و اصناف انجام شده، از این رو اداره صنعت و معدن و تجارت را موظف کرده ایم که با کسبه فاقد کارت واکسن برخورد لازم را داشته باشند و از ادامه فعالیت کسب آن‌ها جلوگیری کند.

فرزادی پور افزود: دولت مدیران را موظف کرد کارمندان دولت که واکسن نزدند و فاقد کارت واکسن هستند از ورودشان به دستگاه مربوطه جلوگیری کند ونبود حضورشان را هم به منزله غیبت محسوب نماید که به طور قطع منجر به برخورد در هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت خواهد شد.

او ادامه داد: تمام ظرفیت شهرداری را موظف کرده ایم که اجرائیات با عوامل دستفروش فاقد ماسک برخورد قانونی کنند و در این راستا اگر این اقدامات همپوشانی خوبی داشته باشد و همه با هم به نحو مطلوب کار کنند قطعاً تاثیر مناسبی را در سطح شهرستان خواهد داشت.

او گفت: برای چندمین بار از مردم شهرستان خواهش و تمنا دارم به خاطر خود و سلامتی دیگران موجب ضرر و زیان جسمی و جانی به مردم نشوند، واکسن بزنند و فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مشارکت داشته باشند تا ریشه کنی کامل این بیماری منحوس را شاهد باشیم.

پیگیر تصویب طرح جامع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هستیم

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تصویب طرح جامع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هستیم، چون این شهرستان مرزی با داشتن ظرفیت‌های فراوان شرایط را برای پیشرفت و توسعه دارد.

«شهریار حیدری افزود: در رابطه با تصویب طرح جامع منطقه آزاد تجاری در آینده نزدیک جلساتی با مقامات مرتبط به این حوزه خواهیم داشت که در این کار تسریع شود.

او ادامه داد: تا قبل از اجرای منطقه آزاد باید مجمع خیرین در مرز تشکیل، ناظرانی برای این مجمع انتخاب شوند و مبالغ جمع آوری شده برای رفع مشکلات مردم تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، مردم و جوانان هزینه شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری اکنون عوارضی از مرز خسروی و پرویز خان می‌گیرد که باید آن را افزایش دهیم و این اضافه مبلغ جمع آوری شده به کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص داده شود.

رفع مشکلات آبرسانی روستا‌های ضروری است

حیدری ادامه داد: برطرف کردن مشکلات آبرسانی روستا‌های شهرستان یک ضرورت است که در گذشته پیگیری‌هایی با مقامات وقت برای بخش مرزی سومار انجام شده و تامین آب مهم‌ترین نیاز برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های منطقه است که تا هفته آینده با پیگیری‌های بخشدار و فرمانداری مشکل آب روستای کرکهرک حل خواهد شد، اما همچنان نیاز به تقویت دارد.

او افزود: در خصوص راه‌های مواصلاتی شهرستان با توجه به مرزی بودن و تردد به کشور عراق نیاز به جاده استاندارد داریم که از محل اعتبارات اربعین احداث جاده کمربندی در حال انجام است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات شهرستان و کار‌های زیرساختی حوزه انتخابیه بخش مهمی از امور صرف این کار‌ها می‌شود، چون عمق محرومیت در منطقه بسیار زیاد و نیازمند توجه و پیگیری است.

بیکاری منطقه بالا است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: احداث پتروپالایش می‌تواند منطقه را برای ۱۰۰ سال در مسیر پیشرفت قرار دهد که تعدادی با هیاهو این کار را مختل کردند و حاصل چهار ماه تلاش تصویب این منطقه بود که ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه بود.

او گفت: بیکاری و مشکلات اشتغالزایی منطقه بسیار زیاد است و نیازمند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان است که تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های منطقه استفاده کنیم تا به عنوان نماینده مردم با حمایت‌های آن‌ها این ظرفیت‌ها را به بهره برداری برسانیم.

او مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی قصرشیرین را افتتاح کرد که این طرح با هدف کمک به تحصیل دانش آموزان دانشجویان و اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی مشاوره و اردو‌های زیارتی برای مددجویان تحت حمایت راه اندازی شده است.

۷۰۰ دانش آموز قصرشیرینی تحت پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین گفت: کمیته امداد شهرستان قصرشیرین ۷۰۰ دانش آموز و ۴۵ دانشجو تحت پوشش دارد.

بهمن کرداری افزود: یک هزار و ۳۵۰ خانوار قصرشیرین زیرپوشش کمیته امداد هستند و در طول سال خدمات مختلفی از جمله کمک معیشت، هزینه‌های درمان، کمک هزینه تحصیل و موارد دیگر به آن‌ها ارائه می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.