سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نواخته شدن زنگ ورزش پهلوانی در مدارس خراسان جنوبی

آیین نواخته شدن زنگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به صورت نمادین دیروز در دبیرستان صالح ترابی زاده روستای چهکند بیرجند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان استان در ۱۱ زورخانه مشغول فعالیت هستند که بیش از ۲۰ دانش آموز مرکز استان به صورت حرفه‌ای در رشته‌های مختلف ورزش‌های روزخانه‌ای و پهلوانی فعالیت می‌کنند.

او روز گذشته در آیین طنین انداز شدن زنگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، که به صورت نمادین در دبیرستان صالح ترابی زاده روستای چهکند بیرجند برگزار شد، افزود: با توجه به بعد فرهنگی و معنوی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، توسعه و گسترش این ورزش در مدارس نقش مهمی در ارتقای سلامت روانی و جسمی دانش آموزان دارد.

واقعی اظهار کرد: ترویج معنویت به واسطه توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در مدارس و تقویت منش پهلوانی در میان دانش آموزان گامی بلند در تحقق کامل اهداف سند تحول بنیادین به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: آموزش رشته هایی مانند کشتی که با فرهنگ ایرانیان آمیخته شده، به نوجوانان و جوانان در زمینه آشنایی بیشتر آن ها با فرهنگ جوانمردی و منش پهلوانی کمک بسیاری می کند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.