سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز بیمارستان پورسینای رشت به دهمین دستگاه سی تی اسکن دولتی گیلان

دهمین دستگاه سی تی اسکن دولتی استان گیلان سهم مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۹ دستگاه سی تی اسکن در ۲ سال اخیر در بیمارستان‌های دولتی استان راه اندازی شده است، گفت: این در حالی است که پیش از این تنها ۲ دستگاه و آن هم در یک بازه زمانی ۱۰ ساله وارد گیلان شده بود.

او با اشاره به اینکه دهمین دستگاه سی تی اسکن دولتی استان سهم مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت شده است، افزود: با راه اندازی این دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس که از مارک هیتاچی است، بزرگترین سانتر ترومای استان به ۳ دستگاه سی تی اسکن مجهز می‌شود تا هم در فرایند تشخیص و درمان بیماران از آن‌ها استفاده شود و هم در فرایند آموزشی دانشجویان و دستیاران تخصصی رادیولوژی از آن بهره‌مند گردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: با توسعه دستگاه‌های سی تی اسکن در مراکز بیمارستانی دولتی از جمله شهرستان‌ها موجب شده تا بیماران از مراکز درمانی شهرستانی به مرکز گیلان ارجاع نشوند که نمونه آن شهرستان آستارا با حدود ۲۰۰ کیلومتر (فاصله) بود که بیماران برای یک تصویر سی تی اسکن مجبور به ارجاع به مرکز استان بودند که گا‌ها تبعات ناگواری در مسیر رفت و برگشت ایجاد می‌شد.

سالاری ادامه داد: از دیگر مزیت‌های راه اندازی سی تی اسکن در شهرستان‌های استان می‌توان به کاهش فاصله زمانی نوبت تصویربرداری بیماران ارجاع یافته به مرکز استان اشاره کرد که برخورداری شهرستان‌ها از این نعمت تجهیزات پزشکی، به طور کامل انتظار در صفوف طولانی تصویربرداری سی تی اسکن را به صورت کامل از بین برده و از تحمیل هزینه‌های گزاف به بیماران ناشی از بخش خصوصی را نیز تقلیل داده است.

او تصریح کرد: قرار است به زودی سایر بیمارستان‌های گیلان از جمله شفا، امام حسن مجتبی (ع) فومن، ۱۷ شهریور و الزهراء و ... به دستگاه سی تی اسکن مجهز شوند.

دستگاه تشخیص پزشکی سی تی اسکن علاوه بر استفاده پرکاربرد در انواع تروما، در بحران کرونا نیز یکی از ملزومات حیاتی بیمارستان‌ها به جهت تشخیص و تحلیل میزان درگیری ریه‌ها از وجود حجم ویروس، به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.