سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان مطرح کرد؛

گردش مالی ۸۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت در کرمان

جعفری از گردش مالی ۸۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت، طی یک ماه در استان کرمان به منظور ارائه خدمات درمان به مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان  با اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده سازمان بیمه سلامت در استان کرمان هستند، گفت: بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان کرمان بیمه رایگان سلامت دارند.

او با بیان اینکه  ۲ سازمان بزرگ بیمه سلامت و تامین اجتماعی آنلاین هستند و هر فرد فقط می‌تواند یک دفترچه بیمه داشته باشد و هم پوشانی وجود ندارد، افزود: تمام بودجه سازمان بیمه سلامت از محل سازمان هدفمندی دریافت می شود و شفافیت لازم در ورودی و خروجی وجود دارد.

جعفری تصریح کرد: هزینه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت، طی ۶ ماهه اول امسال، تقریبا بیش از ۹۰ درصد  بوده است و ۲ برابر نسبت به نیمه اول پارسال افرایش پیدا کرده است که این موضوع  به دلیل رشد تعرفه‌ها، بار بیماری، افرایش تعداد موارد بستری، تخت‌های آی سی یو و همچنین بیماری کرونا بوده است.

او افزود: در بخش غیردولتی و بیمارستان‌های خصوصی و مراکز سرپایی، ۶۰ درصد هزینه‌های درمانی نسبت به پارسال افزایش داشته است که این مقدار رشد در طول ۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: ۸۰ میلیارد تومان گردش مالی طی یک ماه  در استان کرمان، عددی است که نشان می‌دهد؛ اگر پرداخت ها‌ی ما به موقع نباشد، یقینا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای تامین مایحتاج و نیروی انسانی با مشکل مواجه خواهند شد و خوشبختانه وضعیت پرداختی‌ها مطلوب است.

او به آزادسازی نرخ ارز دارویی اشاره کرد و گفت: این امر باعث می شود، جبران افرایش قیمت دارو در بودجه سازمان شود تا سازمان بتواند افزایش هزینه را جبران کند.

جعفری بیان داشت: تعرفه‌های پزشکی از فروردین ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰، سه بار رشد داشته است که این رشد هم  برای مردم اثر تورم و منفی دارد و هم برای سازمان‌های تامین کننده مالی از جمله سازمان بیمه سلامت که بایستی پوشش هزینه‌ها را داشته باشند.

او با اشاره به  اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور تصریح کرد:  استان کرمان با ۹۸ درصد پیشرفت، پبشرو هست و این طرح مزایای فراوانی داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طرح پزشک خانواده شهری در استان کرمان به‌صورت پایلوت اجرایی شده و در حال حاضر به کل کشور تعمیم داده شده است و خانواده‌های زیر پوشش می‌توانند بدون دغدغه از پزشک خانواده مشاوره‌های درمانی دریافت کنند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.