سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار: شاخص سطح پوشش مخابراتی سیستان و بلوچستان باید به میانگین کشوری برسد

خیابانی گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از شاخص‌های اصلی در تحقق توسعه است و اگر قرار است درسیستان و بلوچستان روند توسعه تسریع شود باید شاخص‌های زیرساختی مخابراتی استان در کنار سایر شاخص‌های توسعه‌ای به میانگین کشور برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در اولین نشست توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی استان  با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران  اظهار داشت: بسیاری از جاده‌های اصلی، مراکز صنعتی، تجاری، ترانزیتی، گردشگری و برخی مناطق استان که در فرایند توسعه مهم هستند، فاقد اتصال به شبکه مخابراتی می‌باشند که ضروری است با پیگیری‌های مستمر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش شود از طریق تامین اعتبار لازم و جلب مشارکت اپراتور‌های تلفن همراه و شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی برای سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، میانگین برخورداری و دسترسی استان به شبکه ملی ارتباطات به متوسط کشور برسد.

وی افزود: متاسفانه برخی نقاط مرزی، بازارچه‌ها، اسکله‌های صیادی و برخی روستا‌های بالای ۲۰خانوار و مناطق هدف سرمایه‌گذاری در استان به شبکه مخابراتی متصل نیستند یا فاقد ارتباطات پایدار هستند که بایستی با احداث سایت‌های جدید و تقویت آنتن‌دهی و افزایش سرعت اینترنت، برای آن‌ها ارتباطات مناسب فراهم شود.

استاندار همچنین از فرمانداران و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خواست: خلاء‌های ارتباطی و کانون‌های نیازمند به مخابرات و اینترنت را شناسایی و با اولویت‌بندی نسبت به رفع این خلاء‌ها اقدام کنند.

مدرس خیابانی همچنین خواستار سرمایه‌گذاری ۳درصد درآمد‌های اپراتور‌های تلفن همراه و مخابرات در حوزه زیرساختار‌های مخابراتی استان برای تکمیل آن‌ها شد.

وی به فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی در پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی اشاره کرد و بیان داشت: به دنبال این هستیم که ۲درصد از درآمد‌های گمرکی و مرزی استان به عنوان درآمد ثابت، صرف تکمیل زیرساخت‌های استان شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این جلسه گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش مخابرات و اینترنت قرار بگیرند.

بلوچی‌زهی افزود: ۳هزار و ۴۴۲ روستای با جمعیت بیش از ۲۰خانوار در استان وجود دارد که حدود ۶۵درصد آن‌ها به شبکه ملی ارتباطات متصل شده‌اند و در حال حاضر یک هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به دلیل دور افتادگی، فاقد دسترسی به مخابرات و اینترنت هستند که به این دلیل ۱۲درصد از برنامه ششم توسعه در این زمینه عقب هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در پایان ابراز امیدواری کرد: بر اساس قول وزیر ارتباطات، با تامین اعتبار لازم طی یکسال آینده ۱۰۰درصد روستا‌های بالای ۲۰خانوار باقیمانده در استان به شبکه ملی ارتباطات متصل خواهند شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.