سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه جامع نظام استاندارد در کشور تدوین می شود

رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین برنامه جامع برای نظام استاندارد در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد در دیدار با استاندار همدان گفت: در این راستا با دانشگاه صنعتی شریف قراردادی منعقد شده تا نقشه راه جامعی برای این موضوع طراحی شود و به این ترتیب استاندارد به عنوان یکی از اولویت‌های جامعه مد نظر قرار گیرد.

او با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی همه جانبه تولیدات داخلی، افزود: توسعه و پایداری صادرات غیرنفتی با کسب و حفظ استاندارد‌های بین‌المللی امکان پذیر است.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به بهره مندی استان همدان از واحد‌های تولیدی دارای کیفیت و برند شناخته شده مانند صنایع غذایی، بهداشتی و مصالح ساختمانی که ارتباط مستقیم با سلامت و امنیت مردم دارند، تأکید کرد: نقش اداره استاندارد در استان همدان بسیار حساس و ویژه است.

سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان هم با قدردانی از دستاورد‌های استاندارد در سطح صنایع، کارخانه‌ها و واحد‌های خدماتی گفت: فرهنگ استاندارد در سال‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل استاندارد همدان هم گفت: هم اکنون ۲ و ۴ دهم درصد از واحد‌های تولیدی صنعتی در استان مشمول استاندارد اجباری هستند که از این میزان ۲ و ۱ دهم درصد دارای پروانه نشان استاندارد برای همه محصولات خود هستند.

محمد مددی با اشاره به فعالیت شهرک تخصصی چینی آلات بهداشتی استان با ۱۱۰ واحد مستقر و ضریب استاندارد بالای ۷۵ درصد تولیدات این واحد‌ها، افزود: ۸۲ درصد این واحد‌ها هم اکنون دارای پروانه نشان استاندارد هستند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.