مدیرکل استاندارد همدان گفت: ۸۲ درصد واحد‌ شهرک تخصصی ساختمانی چینی آلات در همدان دارای پروانه اخذ کاربرد نشان استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان در نشست با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همدان تنها استانی است که دارای شهرک تخصصی ساختمانی چینی آلات است.

او با اشاره به اینکه این شهرک به شکل صد در صد فعالیت می‌کند، افزود: همچنین ۸۲ درصد واحد‌های این شهرک دارای پروانه اخذ کاربرد نشان استاندارد هستند.

مددی با بیان اینکه استاندارد به عنوان یک دستگاه تأثیرگذار در امنیت مردم است، تأکید کرد: در بحث واحد‌های مشمول استاندارد ۲.۴ از واحد‌های تولیدی کشور در استان همدان فعالیت می‌کنند که ۲.۱ از آن‌ها دارای پروانه نشان استاندارد هستند.

مددی بیان کرد: در خصوص موضوع نهاد‌های ارزیابی انطباق ۰.۹ در استان فعال هستند که ظرفیت بسیار خوبی است و کار‌ها و اقدامات و طرح‌های تحقیقاتی خوبی نیز در تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی انجام شده است.

او در ادامه با اشاره به تدوین سند ملی استاندارد‌های ملی و کارآمد سازی صنایع متفاوت، افزود: در این زمینه با چهار مجموعه ذی‌صلاح تفاهم نامه منعقد شده و تاکنون ۲۸ سند ملی در استان تدوین شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تأکید کرد: همدان در اعتبارات سرمایه‌ای، افزایش چشمگیری نسبت به سال ۹۹ داشته و در بین ادارات استان رتبه اول را دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.