سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در ۱۵ شهر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در ۱۵ شهر این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ثبت‌نام متقاضیان مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن از روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ در سامانه saman.mrud.ir آغاز و شرایط ثبت نام متقاضیان در ۱۵ شهر استان فراهم شده است.

او افزود: شرایط ثبت نام برای متقاضیان مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن همان چهار شرط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن است که شامل داشتن فرم ج سبز «عدم استفاده از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین و مسکن و تسهیلات»، نداشتن مالکیت خصوصی، تأهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن از شروط اصلی برای ثبت نام متقاضیان است.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: همچنین بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن که به عنوان خودسرپرست تلقی می‌شوند، افراد معلول جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، نخبگان علمی که فاقد مسکن هستند و دیگر شرایط اعلام شده را دارند مشمول دریافت مسکن در این قانون هستند.

او اظهار داشت: اطلاعات هویتی سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل وی که دارای شروط چهارگانه اعلام شده هستند به همراه شهر مورد تقاضا، باید توسط متقاضیان در سامانه وارد شود بعد از پالایش اولیه متقاضیان برای دارا بودن شرایط و پس از کنترل سابقه پنج سال سکونت پذیرفته شدگان و واجدان شرایط در استان‌ها، تأییدیه نهایی به متقاضی داده می‌شود و برای تشکیل حساب به نظام بانکی معرفی می‌شوند.
مقصودی تصریح کرد: در حال حاضر امکان ثبت نام برای ۱۵ شهر استان که تأمین زمین در آن‌ها انجام شده، امکان پذیر است و به محض تأمین اراضی در سایر شهرها، ثبت نام دوره جدید آغاز می‌شود و متقاضیانی که شهر موردتقاضای آن‌ها در این دوره از ثبت نام در لیست شهر‌ها نیست، باید منتظر باشند تا اراضی در شهر موردتقاضای آن‌ها تأمین شود.

او گفت: افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند نگرانی نداشته باشند، زیرا تمامی مزایای موجود در طرح قانون جهش تولید مسکن مشمول آن‌ها نیز خواهد شد و تفاوت ماهیتی از نظر مزایا برای متقاضیان وجود ندارد و طبق زمانیندی در صورت مشارکت، پروژه‌ها تحویل متقاضیان می‌شود.

مقصودی بیان کرد: محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد و تا یک ماه امکان ثبت‌نام در سامانه اجرای قانون جهش تولید مسکن به آدرس saman.mrud.ir وجود دارد.

مقصودی در خصوص زمان احتمالی بهر‌ه‌برداری از واحد‌های مسکونی قانون جهش تولید مسکن، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که بعد از صدور پروانه ساختمانی بین ۱۸ ماه تا دو سال صرف زمان ساخت خواهد شد، مشروط بر آنکه آورده متقاضیان در زمان مقرر، به حساب سازندگان واریز شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
محبی
۲۲:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
مسکن شده یک آرزو.بیست ساله ازدواج کردم نتونستیم که چار دیواری تهیه کنیم .واقعن خسته شدیم.روز به روز هم بدتر میشه
حسین رحمیی
۱۰:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
نیاز مسکن
زهرا
۰۹:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من ۳۲ سال دارم ساکن شهر الونی هستم و ب خاطر بی پولی دوبار شکست خوردم و دوس دارم الان یه مسکن از خودم داشته باشم راهنماییم کنید
اعظم سلطانی
۲۲:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
واریزی مددجویان کمیته امدادبرای مسکن ملی مثل افرادعادی ۴۰میلیون است درحالی که اعلام کردن ۲۰ میلیون بایدواریزکنندبایدبه کجامراجعه کنیم ؟؟
اشرف احمدی
۰۷:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
متراژ مسکن ملی بر چه اساسی انتخاب میشه و اعلام میشه
امین حداد سامانی
۲۲:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
ثبت نام کردم برای مسکن ملی برام پیام نه اومده .چرا برای بعضی ها اومده ولی بعضی ها نه اومده از جمله مجرد ها
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
چرا برا ما هنوز پیام نیومده
قدرت الا نادیپوردشتکی
۲۲:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام بنده 55 سال دارم خانه ندارم کرایه نشین هستم هرچه برا مسکن نوشتم اسمو درنمیاد کرایه زیاد شده توان ندارم کرایه بدم
اعظم
۱۷:۲۳ ۲۵ دی ۱۴۰۰
باسلام خدمت همکاران این سایت خته نباشیدمیگم به همه شما

تقاضایم این است که مانیاز داریم به مسکن ساکن شهرستان فارسان شهرجونقان هستم شوهرم میگرن داره اصلاوضعیت خوبی نداریم ممنونم که رسیدگی کنید.

خواهش میکنیم
فاطمه امیری
۱۸:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
نیازمسکن