سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون زراعت وزرات جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تحقق خودکفایی شکر در سه سال آینده

معاون زراعت وزرات جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تحقق خودکفایی شکر در سه سال آینده امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مهاجر معاون زراعت وزرات جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح طرح‌های مجتمع کشت و صنعت جوین گفت: در بحثتحقق خودکفایی کشور در شکردر سه سال آینده چغندر قند موفقیت‌های خوبی داشتیم مثل افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش درصد شکر در چغندر قند و همچنین کارخانه‌های چغندر شرایط بهتری را تجربه کرده اند.

او  افزود: برای کاهش هزینه ها، افزایش تولید محصول چغندر قند ما دو برنامه کشت پائیزه در استان‌های پر آب را پیش رو داریم و همچنین برای کاهش مصرف آب اجرای طرح‌های آبیاری نوین تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

حصادی مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی هم در این مراسم گفت: امسال پیش بینی می‌شود حدود ۵میلیون و ۵۰۰هزار تُن چغندر بهاره تحویل بگیریم و با احتساب یک میلیون و ۴۰۰هزار تن چغندر پائیزه پیش بینی ما تحویل حدود ۷میلیون تن چغندر می‌باشد که حدود ۹۵۰هزار تُن شکر استحصال خواهد شد.

 او افزود: در بخش استحصال شکر از نیشکر در خوزستان بخاطر خشکالی امسال حدود ۲۰۰هزار تُن کاهش محصول داریم، اما در مجموع در مجتمع‌های دیگر نیشکر میانگین تولید بهتر می‌باشد و در مجموع شکر تولیدی از چغندر قند و نیشکر به یک میلیون و ۶۰۰هزار تُن خواهد رسید که تفاوتی با سال قبل ندارد.


بیشتر بخوانید



عباسی رئیس بخش مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی هم در مراسم افتتاح طرح نوسازی مکانیزاسیون مجتمع کشت صنعت گفت: امسال شاهد پیشرفت در واگذاری ماشین‌های کشاورزی و ادوات ان به کشاورزان بوده ایم و امسال نسبت به سال گذشته حدود دوبرابر میزان تسهیلات پرداختی ما به کشاورزان افزایش یافته است.

او  افزود: در ۶ماهه ابتدای امسال حدود ۳هزار و ۳۰۰میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون کشاورزی تسهیلات واگذار شده که پیش بینی می‌کنیم این میزان تا پایان سال به ۶هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

حسینی مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت جوین در ادامه این مراسم گفت: امسال پیش بینی می‌شود حدود ۲۰۰هزار تُن چغندر قند از سطح هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی طرف قرارداد مجتمع کشت و صنعت جوین تحویل کارخانه قند شود.

او  افزود: نوسازی مکانیزاسیون شرکت کشت و صنعت جوین با مبلغ حدود ۱۰۰میلیارد تومان و فاز ۲کارخانه فرآوری بذرذرت با حدود ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هزینه طرح‌های افتتاح شده مجتمع کشت و صنعت جوین می‌باشد.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.