معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهمیه استان برای تامین شکر حوزه‌های صنف و صنعت در طرح تنظیم بازار کشور حذف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری مقدم معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به حذف سهمیه شکر صنف و صنعت خراسان رضوی از طرح تنظیم بازار، گفت: پیش از این ستاد تنظیم بازار کل کشور شکر را با ارز دولتی و قیمت کمتر نسبت به بازار در اختیار خانوار، صنف و صنعت در استان‌ها قرار می‌داد که خراسان رضوی نیز از این محل سهمیه‌ای دریافت می‌کرد.

او افزود: امسال از آنجا که واردات شکر با ارز نیمایی انجام می‌گیرد و با قیمت بالاتری تامین می‌شود لذا ستاد تنظیم بازار کشور دیگر سهمیه‌ای از شکر برای حوزه‌های صنف و صنعت استان‌ها اختصاص نمی‌دهد، اما کماکان سهمیه شکر خانوار استان‌ها توسط ستاد تنظیم بازار کشور تامین خواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: هم اینک سهمیه شکر بخش خانوار استان از ستاد تنظیم بازار کشور برای ماه رمضان، چهار هزار و ۴۴۴ تن است که قرار است در بسته‌بندی‌های یک کیلویی به قیمت هر کیلوگرم ۵۹ هزار ریال تحویل خانوار شود، اما سهمیه‌ای برای واحد‌های صنفی و صنعتی استان از این محل اختصاص نیافته است.

غفوری مقدم بیان کرد: با این حال درصدد هستیم شکر با قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار ریال را تامین و در اختیار واحد‌های صنعتی و صنفی خراسان رضوی قرار دهیم یا این که این واحد‌ها خود نسبت به تامین شکر مورد نیازشان اقدام کنند.

او تصریح کرد: خوشبختانه موجودی شکر هم در خراسان رضوی و هم در کشور زیاد است و مشکلی در تامین آن نیست.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.