سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:

جهش تولید مسکن با ساخت ۲۸ هزار واحد در ایلام آغاز می‌شود

بهادری با اشاره به ضرورت تامین زمین برای آغاز طرح جهش مسکن در استان ایلام گفت: ۲۸ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط این استان در مدت چهار سال ساخته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه طبق برنامه باید در مدت زمان چهار سال حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی سه هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در استان به ویژه شهر ایلام آغاز شده است.

او افزود: تامین زمین مورد نیاز هشت هزار واحد مسکن روستایی و شهری در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ و ۲ هزار واحد مسکونی از محل موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن طی امسال از مصوبات سفر اخیر رییس جمهوری به استان ایلام است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: طبق ماده ۲ قانون زمین شهری، وزارت مسکن و شهرسازی موظف است زمین‌های مورد نیاز ساخت مسکن و خدمات عمومی را ضمن استفاده از کلیه اراضی موات و دولتی در شهر‌هایی که به دلیل عدم تکافوی اراضی مذکور در این شهر‌ها ضرورت آن حتمی است به ترتیب از زمین‌های بائر و دائر شهری تامین کند.

بهادری در خصوص تامین زمین مورد نیاز مسکن استان بیان کرد: سه راهکار برای تامین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده است، اولین راهکار این است که اداره کل راه و شهرسازی استان تمامی زمین‌های تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن را به احداث مسکن ملی اختصاص داده است.

او بیان کرد: راهکار دوم استفاده از زمین‌های بلا استفاده ادارات و سازمان ها است که طبق قانون باید در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته و برای احداث مسکن اختصاص یابد که در این زمینه، زمین‌های مذکور شناسایی و در حال رایزنی با ادارات هستیم و چنانچه این همکاری صورت نگیرد، این اداره کل اقدام قانونی لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: راهکار سوم الحاق زمین به محدوده شهرهاست که در این زمینه به تازگی ۹ قطعه در شهر‌های مختلف استان به مساحت نزدیک به ۱۳۲ هکتار (۶ قطعه در جلسه کارگروه امور زیربنایی جهت الحاق به شهر‌ها و سه قطعه داخل حریم در کمیسیون ماده ۵) به تصویب رسیده که پس از طی مراحل قانونی جهت احداث مسکن قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

بهادری اظهار کرد: چهار قطعه دیگر نزدیک به ۱۲ هکتار نیز در سه شهر دیگر استان قبلا جهت الحاق به محدوده شهر‌ها به تصویب رسیده و در حال طی سایر مراحل قانونی است.

او مطرح کرد: استان ایلام توانایی احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال را بطور قطع داشته و این مهم بستگی به استقبال اشخاص واجد شرایط از طرح مذکور دارد.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.