سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

توسعه و پیشرفت کشور از مسیر کارآفرینی و مهارت آموزی عبور می‌کند

کوثری گفت: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور، اگر قبلا مهارت و اتکا به توان و ظرفیت داخلی ضرورت بوده امروز به یک الزام در جامعه تبدیل شده زیرا توسعه و پیشرفت کشور از مسیر کارآفرینی و مهارت آموزی عبور می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح نوزدهمین دوره المپیاد ملی مهارت رشته جواهرسازی در زاهدان اظهار داشت: یکی از پایه های پیشرفت و توسعه در کشورها، توسعه انسانی و یکی از مبانی این توسعه نیز مبحث مهارت است.

وی گفت: امروزه باید به سمت مهارت و کارآفرینی حرکت کنیم و در کنار آن مصداق ها و مزیت های مناطق مختلف کشور، استان و شهرستان ها را بگنجانیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: رقابت و مسابقه برای تقویت فرهنگ کارآفرینی و ارج گذاری به مفهوم کار و کارآفرینی است اما متاسفانه در مقطع کنونی مفهوم کار در فرهنگ ملی تا حدودی کمرنگ شده که امروزه براساس ضرورت باید تقویت شود.

وی بیان کرد: درک و آگاهی نقطه شروع و آغازین است و باید به سمتی حرکت کنیم تا جوانان با مقوله کار و مهارت ارتباط پیدا کنند.

کوثری ادامه داد: باید حتما به صورت سیستماتیک، هوشمندانه و نظام مند به سمتی حرکت کنیم تا ظرفیت های درونی و انسانی خود را به ویژه در بخش جوانان و دانشگاهی پویاتر کرده و برای این مساله برنامه داشته باشیم.

وی گفت: بحث طلا و جواهر در سیستان و بلوچستان قدمت زیادی دارد و باید علاوه بر این مهارت به سایر توانمندی های استان نیز توجه ویژه صورت گرفته و کارآفرینی ایجاد شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مهارت آموزی و کارآفرینی بسیار مهم است و در سال های گذشته تاکید شده که این مساله با محوریت دانشگاه ها باشد و سازوکاری طراحی شود تا دانشگاه به حوزه اجرا برسد.

وی اظهار داشت: از اوایل انقلاب نیز همواره این دغدغه وجود داشته که دانشگاه و صنعت بهم مرتبط شوند برهمین اساس در تلاشیم رشته های دانشگاهی با شرایط روز توسعه ای در استان تطبیق یابد و رشته هایی با محوریت دانشگاه سیستان و بلوچستان راه اندازی شود.

کوثری خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده دفاتر دانشگاه ها در مراکز تولیدی بویژه در شهرک های صنعتی تاسیس شود و در حال حاضر استارت این مساله زده شده و امروزه پارک علم و فناوری زاهدان یکی از مکان ها و نهادهای پیوند بین حوزه های کارآفرین و دانش است.

وی گفت: همچنین مقرر شد پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت کاربردی کردن به ویژه در حوزه علوم فنی و پایه پیش برود تا بتوانیم از رساله ها و پایان نامه ها برون داد علمی داشته و بهره برداری لازم را ببریم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.