سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی اصفهان:

باد پاییزی و گردوخاک اصفهان را درمی‌نوردد

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش شدت وزش باد و گرد و خاک، کاهش محسوس دما و همچنین احتمال بارش پراکنده به ویژه در غرب استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت الله علی‌عسگریان کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان به بارش بسیار خفیف و پراکنده روز گذشته در زرین شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: احتمال بارندگی به ویژه در نیمه غرب استان در اواخر هفته دور از انتظار نیست، زیرا با گذر موج ناپایدار از شمال کشور بارش‌های خوبی برای مازندران و گیلان و همچنین افزایش ابر و کاهش محسوس دما در اصفهان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد امروز ۱۰ متر بر ثانیه است و تا ساعات بعد از ظهر شدیدتر می‌شود، افزود: پدیده غالب استان تا پایان این هفته وزش باد به نسبت شدید تا شدید خواهد بود که امروز این پدیده در اغلب شهر‌ها از جمله اصفهان، خوانسار و شهرضا بیشتر است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا از فردا  تا شنبه هفته آینده(یکم آبان) بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد سرد می‌شود، ابراز داشت: دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده نیز سه تا پنج درجه سانتیگراد افت دارد و بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت به ترتیب بین ۳۰ و ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر متغیر است.

وی با اشاره به اینکه درباره وقوع گردوخاک محلی هشدار زرد صادر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارندگی نبوده و زمین خشک و خاک سست است حتی وزش باد با سرعت ۱۰ متر بر ثانیه نیز سبب خیزش و انتشار گرد و خاک در شهر می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان، گفت: کیفیت هوای اصفهان در حالت عادی به ویژه در ساعات صبح ناسالم برای عموم است و در ایستگاه‌های احمدآباد، باهنر و جی به بالای ۱۵۰ AQI می‌رسد درحالی که در تابستان امسال نیز شاخص کیفی هوای اصفهان بیشتر روز‌ها بین ۱۲۰ و ۱۵۰ AQI بود و این وضعیت حاکی از افزایش شاخص‌ها است که با نزدیک شدن زمستان بالاتر نیز خواهد رفت.

علی عسگریان ابراز داشت: مهاباد با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و میمه با دمای چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.