سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد؛

سیاست راه آهن برای توسعه، گفت‌وگوی بین‌المللی است

صالحی گفت: راه‌آهن فراتر از یک مدل حمل و نقلی است و ما به دنبال گفت‌وگوی بین‌المللی و تامین مالی خارجی هستیم تا کریدورهای بین‌المللی را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم تودیع و معارفه  مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه در حوزه ریلی با وجود آنکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های حمل‌ونقلی است و با توجه به وسعت تقریبی کشور، اما نتوانسته به اهداف موردنظر در حوزه تکمیل شبکه و همچنین تکمیل حمل بار و مسافر را به دست بیاورد، گفت: تخصیص بودجه در آیین‌نامه یکی  از مهم‌ترین اقداماتی است که امیدواریم بتوانیم احکام خوبی را در قانون  به دست بیاوریم.

او با بیان اینکه در هفته گذشته یک جلسه شش ساعته در رابطه با کریدور و همچنین یک جلسه مفصلی هم در خصوص رفع موانع برگزار کرده‌ایم که امیدواریم بتواند نتایج این جلسه را در توسعه و رونق‌بخش حمل‌ونقلی ارائه کنیم و گفت: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی در حکم بنده اختیاراتی را واگذار کرده که امیدواریم از این اختیارات بتوانم به‌نحو احسن استفاده کنم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ابتدا باید مشکلات وزارتخانه در این بخش را برطرف کنیم و مشکلات درون دولت را هم بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف برطرف کنیم، گفت: در حوزه حمل‌ونقل ریلی باید سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان اداری و استخدامی زحمت  کارمندان را در  این بخش بتوانند جبران کنند. ما تلاش می‌کنیم برنامه‌های خود را انجام دهیم، اما  شاهد آن هستیم که  پروژه‌ها در پیشرفت‌های ۲۰ درصدی و ۸۰ درصدی متوقف می‌شوند و به خروجی نمی‌رسند که این امر موجب سرخوردگی خواهد شد، بنابراین باید نظارت را در این بخش افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار کرد: با تلاش مضاعفی که در این حوزه وجود دارد و حمایت دولت، امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

صالحی با بیان اینکه در حوزه باری و مسافری باید اقدامات لازم را انجام دهیم و بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این بخش را هم تکمیل کنیم، یادآور شد: متأسفانه در حوزه حمل‌ونقلی باید به این‌موضوع توجه کنیم در یک بخش چشمه وجود دارد، اما چشمه‌ ریل وجود ندارد  بنابراین باید بتوانیم با حمایت از ظرفیت‌های داخلی این حوزه را تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه باید بتوانیم با استفاده از تامین مالی در مسیر‌های مختلف این کریدور‌هایمان را تکمیل کنیم، افزود: درحال‌حاضر یک چشمه بار حمل‌ونقلی وجود دارد که تنها پنج کیلومتر آن متفاوت باقی‌مانده بنابراین می‌توانیم با استفاده از صاحبان تجربه و ایده از این فرصت استقبال کنیم.

 او اظهار کرد: باید بتوانیم مجمع بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهیم، چرا که راه‌آهن نقش تمدنی و گفتمانی برای کشور دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: در دولت سیزدهم نیازمند توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل ریلی هستیم که این توجه باید در تخصیص بودجه و آیین‌نامه‌ها و واگذاری اختیارات باشد.

او ادامه داد: با راه‌اندازی کریدورها، درآمد‌های ترانزیتی افزایش پیدا می‌کند که با وفور این درآمد‌ها می‌توانیم در تمام بخش‌های راه‌آهن شاهد پیشرفت باشیم که وقتی این بخش از حمل و نقل پیشرفت داشته باشد کمک به صادرات، واردات و تجارت کشور است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه برای پیشرفت در این حوزه‌ها نیاز به همدلی و همگرایی داریم، گفت: امروز با گسست شبکه ریلی مواجه هستیم به طوری که برخی از چشمه‌های مهم بار به ریل متصل نیستند و این مشکل بسیار بزرگی در بخش تحقق ۳۰ درصدی سهم راه‌آهن از جابه‌جایی بار است.

صالحی با تاکید بر اینکه راه‌آهن بخش تمدنی و گفتمانی برای کشور دارد، یادآور شد: راه‌آهن فراتر از یک شیوه حمل و نقلی است و ما به دنبال گفت‌وگوی بین‌المللی و تامین مالی خارجی هستیم تا کریدور‌های بین‌المللی را احیا کنیم و چشمه‌های بار به شبکه‌های ریلی متصل شوند.

او در پایان تاکید کرد: امروز یکی از گلوگاه‌های اقتصاد کشور، حمل و نقل است و باید با حمایت از تولید داخل، یک حمل و نقل پایدار و یکپارچه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.