سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محله محوری و سرای محله راهی برای کاهش معضلات شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: محله محوری و سرای محله می‌تواند نسبت به کنترل مشکلات موجود در محلات اقدام کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد فرخ زاده عضو شورای اسلامی شهر شیراز در جمع هیأت رئیسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز بیان کرد: فعالیت‌های اجتماعی گروه‌های مردم نهاد در سطح شهر شیراز می‌تواند شیراز را در عرصه کلی تأثیرگذار و منشأ اثر قرار دهد و می‌توان این فعالیت‌های مردم نهاد در جامعه را گسترش داد.

او اضافه کرد: ارائه خدمات به دیگران و گسترش خیر و خوبی باید تبدیل به فرهنگی در جامعه شود که سینه به سینه میان نسل‌های مختلف منتقل شود البته در این میان شورای آموزش و پرورش نیز می‌تواند در توسعه فرهنگی اقدامات فعالیت‌های مردم نهاد کمک کننده باشد از این رو نباید از موضوع آموزش به نسل‌های جدید بی توجه بود.

این عضو شورای شیراز در ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: فعالیت‌های انجمن‌های مردم نهاد باید مستقل و بر پایه فعالیت‌های مردمی باشد، اما می‌توان با بهره برداری از ظرفیت تبلیغی دستگاه‌های مختلف زمینه توسعه فعالیت‌های گروه‌های مردمی را بسط داد.

او ادامه داد: محله محوری و هویت بخشی به محله‌های شهر شیراز حائز اهمیت است از این رو با ایجاد مراکز تجمعی در محله‌های شهر شیراز می‌توان نسبت به برطرف کردن مشکلات محلات توسط فعالیت‌های ساکنین محله اقدام کرد.

به گفته این مقام مسئول در حوزه شهری اشتغال، کارآفرینی، سرای محله و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف می‌تواند عاملی برای از بین رفتن مشکلات موجود در حوزه محلات شود.

فرخ زاده تاکید کرد: شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم دو کمیسیون جدید با عناوین سومین حرم اهل بیت و محرومیت زدایی ایجاد کرده تا نسبت به بررسی مشکلات شیراز اقدام و نسبت به برطرف کردن مشکلات جامعه اقدام کند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز در این جلسه گفت: در برخی از خیابان‌های شهر شیراز هیچ گونه خط عابر پیاده وجود ندارد البته در برخی از خیابان‌ها هم به قدری نشان محل عبور عابر پیاده کم رنگ است که عابر پیاده خطی را مشاهده نمی‌کند.

سید عبدالرضا دستغیب ادامه داد: شیراز الگویی مناسب برای کشور در زمینه فعالیت‌های اجتماعی است از این رو باید شیراز باید در عرصه کشور درخشان باشد لازم به ذکر است که سرعت پیشرفت در فعالیت‌های اجتماعی نباید کاهش یابد این در حالی است که این مجمع نیازمند کم‌های مالی نیست بلکه مجمع شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیازمند کمک معنوی مدیران استان فارس و کلان شهر شیراز است.

دستغیب یادآور شد: ١٣۴ پروژه در سطح شهر شیراز طراحی شده و در اختیار مدیران کلان شهر شیراز قرار گرفته است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به ۵۴ طرح فرهنگی -اجتماعی این مجمع نام برد.

به گفته وی امید است مشوق‌های مناسبی برای تشویق از همیاران پلیس در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.