سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماسک، واکسن و رعایت بهداشت، اضلاع مثلث نابودی کرونا/ تزریق دُز یادآور واکسن آغاز شد

با وجود کاهش آمارهای مربوط به کرونا، همچنان باید به رعایت بهداشت و تزریق واکسن کرونا توجه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در این چند روز که آمار‌های مربوط به کرونا در خراسان جنوبی رو به کاهش رفته است و تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا کم شده اند، باید همچنان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بود.

در کنار این ضلع طلایی، استفاده از ماسک نیز می‌تواند به عنوان ضلعی دیگر در ریشه کن کردن کرونا نقش ایفا کند و به جلوگیری از شیوع این ویروس کمک بسیاری کند.

سر آخر واکسیناسیون عمومی کرونا است که کامل کننده مثلث نابودی ویروس کرونا به شمار می‌رود و راهی است که می‌تواند در کاهش آمار‌ها موثر باشد.

استقبال مردم و تنوع واکسن کرونا در خراسان جنوبی

به سراغ مردم رفتیم تا در خصوص تزریق واکسن کرونا از آن‌ها بپرسیم و جویا شویم که چه تعداد از آن‌ها هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند.

موسوی یکی از شهروندان بیرجندی حاضر در مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در بیرجند می‌گوید: امروز برای تزریق دومین دُز واکسن کرونا مراجعه کرده ام.

او ادامه می‌دهد: وظیفه ما است که برای کاهش آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن واکسن بزنیم و خود و جامعه را در برابر ویروس کرونا بیمه کنیم.

موسوی عنوان می‌کند: دانش آموزان هم در حال تزریق واکسن هستند و استقبالشان از واکسیناسیون علیه کرونا بسیار خوب است.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی بیان می‌کند: علاوه بر دانش آموزان، مردم در سنین مختلف به مراکز واکسیناسیون می‌آیند و با توجه به متنوع بودن سبد واکسن، واکسن انتخابی خود را تزریق می‌کنند.

او می‌گوید: از آن‌هایی که واکسن را هنوز تزریق نکرده اند تقاضا می‌کنم هرچه زودتر برای انجام واکسیناسیون به مراکز بیایند تا به وظیفه خود در خصوص مبارزه با کرونا عمل کنند.

موسوی تصریح می‌کند: هر کس هم که واکسن می‌زند باید واقف باشد که رعایت بهداشت و زدن ماسک را هم باید در دستورکار داشت و نباید از این دو موضوع نیز غافل بود.

تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد

سری هم بزنیم به اخبار مربوط به کرونا و واکسن کرونا در خراسان جنوبی.

دیروز شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شده تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از روز چهار شنبه ۲۱ مهر ماه در استان آغاز شده است.

او افزود: فعلا دُز یادآور واکسن کرونا برای پرسنل بهداشت و درمان و با اولویت پرسنل بیمارستانی، مراکز شبانه روزی و آزمایشگاه‌های نمونه گیری کرونا و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی تزریق می‌شود.

شریف زاده اظهار کرد: برای تزریق دُز یادآور واکسن کرونا باید ۶ ماه از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا گذشته باشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی به افرادی که هر دو نوبت واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند توصیه می‌کند که دز سوم یادآور این واکسن را دریافت کنند که هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص صادر نشده است.

او ادامه داد: از چند روز گذشته واکسن آسترازنکا برای دُز اول تزریق نمی‌شود و تنها برای نوبت دوم تزریق می‌شود که با ورود محموله‌های جدید تزریق نوبت اول این نوع واکسن دوباره آغاز می‌شود.

شریف زاده بیان کرد: هر کدام از واکسن‌ها بالای ۷۵ درصد می‌توانند پوشش ایمنی داشته باشند.

همچنین دیروز ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا از طریق آزمایش‌های مولکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شدند و یک نفر دیگر هم بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرد و شمار فوت شدگان استان ناشی از کرونا به هزار و ۱۷۰ نفر رسید.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.