دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به پرسنل بهداشت و درمان و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شده تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از روز چهار شنبه ۲۱ مهر ماه در استان آغاز شده است.

او افزود: فعلا دُز یادآور واکسن کرونا برای پرسنل بهداشت و درمان و با اولویت پرسنل بیمارستانی، مراکز شبانه روزی و آزمایشگاه‌های نمونه گیری کرونا و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی تزریق می‌شود.

شریف زاده اظهار کرد: برای تزریق دُز یادآور واکسن کرونا باید ۶ ماه از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا گذشته باشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی به افرادی که هر دو نوبت واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند توصیه می‌کند که دز سوم یادآور این واکسن را دریافت کنند که هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص صادر نشده است.

او ادامه داد: از چند روز گذشته واکسن آسترازنکا برای دُز اول تزریق نمی‌شود و تنها برای نوبت دوم تزریق می‌شود که با ورود محموله‌های جدید تزریق نوبت اول این نوع واکسن دوباره آغاز می‌شود.

شریف زاده بیان کرد: هر کدام از واکسن‌ها بالای ۷۵ درصد می‌توانند پوشش ایمنی داشته باشند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار