سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایداری برق فنوج با اجرای پروژ‌ه های بزرگ برق رسانی‌

فرماندار فنوج گفت:با بهره برداری از پست ۲۳۰ مگاوات فنوج، برق این شهرستان پایدار و افت ولتاژ در بیش از ۵۰ روستا و در مرکز شهر فنوج بطور کلی رفع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مشتاق احمد ریگی فرماندار فنوج گفت: طرح برق رسانی از نیمه سال گذشته به بهره برداری رسیده است و با بهرداری از آن افت ولتاژ در بیش از ۵۰ روستا و در مرکز شهر فنوج بطور کلی رفع شده است.

مشتاق احمد ریگی گفت: پس از بهره برداری از پست ۲۳۰ مگاوات فنوج، یک خط ۱۳۲ مگاواتی دیگر به طول ۶۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع افت ولتاژ برق در بخش کتیچ، در کمتر از یک سال بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز شده است که قرار است تا قبل از سال ۱۴۰۰ این پست برق ۱۳۲ مگاواتی نیز به بهره برداری برسد.

ریگی افزود: در چند سال گذشته سه پروژه بزرگ برق رسانی (پست برق مسکوتان، پست برق فنوج، پست برق کتیچ) اجرا و یا درحال اجراست که میتواند مشکل افت ولتاژ برق مشترکان را در شهرستان فنوج برای همیشه حل‌کند.

همچنین ناصری معاون برق منطقه‌ای استان سیستان و‌بلوچستان گفت: از آنجایی که شهرستان فنوج یکی از قطب‌های معدنی استان است، برای استفاده بیشتراز معادن وشکوفایی ذخایر معدنی در این شهرستان، وجود برق قوی یکی از ممترین ضروریات است که میتواند اشتغالزایی خوبی بدنبال داشته باشد.

ناصری تاکیدکرد: پست ۱۳۲ کتیچ کمک زیادی به استخراج و فرآوری معدن مس ذرتی (کوه ذرتی) میکند و علاوه بر آن مشکل افت ولتاژ برق بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت را دو بخش کتیچ واقع در شهرستان فنوج و بخش جلگه چاه هاشم واقع در شهرستان همجوار دلگان را حل کند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.