سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

مسئولان استان بوشهر برای تحقق مصوبه‌های سفر هیات دولت اقدام کنند

آیت الله صفایی بوشهری گفت: با توجه به مصوبه‌های خوبی که در سفر استانی هیات دولت تصویب شد، مسئولان استان برای تحقق این مصوبه‌ها اقدام کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه یک هفته پس از سفر رئیس جمهور به این استان، بیان کرد: با توجه به مصوبه‌های خوب و مفید دولت انتظار است مسئولان استان برای تحقق این مصوبه‌ها اقدام کنند. بی تردید اگر این مصوبه‌ها پیگیری نشوند زمینه اجرای آن‌ها فراهم نمی‌شود و یا اجرای آن‌ها به کُندی پیش می‌رود.

او ادامه داد: آب، راه آهن، اشتغال، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، حوزه اقتصاد، معیشت استان از جمله مصوبه‌های دولت در استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر ارتباط دو سویه بین دولت و مردم، آشنایی نزدیک دولتمردان با مشکلات مردم، و ایجاد زمینه برای حل این تنگنا‌ها را از مزایای سفر‌های استانی دولت عنوان کرد و افزود: سفر‌های استانی دولت باعث وحدت، همگرایی و اجرایی شدن بسیاری از پروژه‌های مورد نیاز مردم می‌شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مسئولان استانی باید در خدمت مردم باشند، گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر سومین اقتصاد ایران و اولین استان کشور در تولید درآمد ملی است و نقش بزرگ در اقتصاد ایران ایفا می‌کند، دولت باید عنایت ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

او بیان کرد: همچنین تمام صنایعی که در استان هستند به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و این طور نباشد که دیگران از قِبل استان بوشهر ثروتمند شوند و مردم این استان دچار مشکلات معیشتی و مالی باشند.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر ادامه داد: باید همتراز ثروت ایجاد شده در استان هم ثروت ملی و عمومی ایجاد شود و ما نباید در استان یک فقیر و نیازمند داشته باشیم و سفره کسی خالی باشد.

صفایی بوشهری افزود: انتظار است ۵ درصد از سود صنایع برای حل مشکلات مردم استان در تمام ابعاد هر چه زودتر اجرایی شود.

او همچنین عملیات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد و گفت: مردم مسلمان و متدین افغانستان برای نماز رفته بودند که به آنان حمله شد. در لبنان هم در اعتراض به حکمی که به طور کامل سیاسی بوده است، انفجار و ترور مردم بیگناه انجام گرفته است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: پشت همه این مشکلات و حوادث آمریکا است که برای ایجاد آشوب دستور می‌دهد.

صفایی بوشهری با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: هر صدایی که موجب وحدت شود یک حرکت الهی است.

او همچنین با تاکید بر اینکه دین اسلام به دنبال صیانت و تحقق کرامت انسانی در جامعه است، بیان کرد: مراقب باشیم در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی کسی به حریم دیگری تجاوز نکند؛ اموال کسی مورد تعرض قرار نگیرد و شخصیت افراد از جمله زن، مرد و خانواده حفظ شود، چون دشمن در صدد ابتذال و انحراف اخلاقی است.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.