سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشخیص ضعیف موارد ابتلا به کرونا در آفریقا

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از هر ۷ مورد ابتلا به کرونا در آفریقا تنها یک مورد تشخیص داده شده است و بیش از ۸۵ درصد از موارد مشخص نشده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون سی سی تی وی، بررسی‌های جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد در قاره آفریقا تنها ۱۴.۲ درصد (یا یک مورد از هر ۷ مورد) موارد ابتلا به کرونا شناسایی شده اند و بیش از ۸۵ درصد از موارد این بیماری مشخص نشده اند.

ماتشیدیسو ربه کا موئتی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا این مطلب را در یک نشست برخط در جمهوری دموکراتیک کنگو بیان کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این نشست، در یک هفته گذشته بیش از ۴۲ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ در قاره آفریقا شناسایی شده است و به این ترتیب شمار کلی ابتلا به این بیماری در آفریقا به بیش از ۸.۴ میلیون رسید و تعداد مرگ ناشی از کرونا از مرز ۲۱۴ هزار نفر گذشت.

بر این اساس، ضعف بیشتر کشور‌های آفریقایی در یافتن موارد ابتلا به کرونا، باعث انتقال گسترده این بیماری در جوامع شده است. واکسیناسیون ضعیف نیز یکی از دلایلی است که برخی از کشور‌های آفریقایی همچنان درگیر موج سوم ابتلا به کرونا هستند.

موئتی در نشست فوق گفت: با توجه به محدودیت آزمایش تشخیص کرونا، ما همچنان در بسیاری از جوامع در آفریقا هیچ اطلاعی از شرایط نداریم. بیشتر آزمایش‌ها روی افراد دارای علائم انجام می‌شود، در حالی که بیشتر انتقال‌ها از طریق بیماران بدون نشانه صورت می‌گیرد. موارد گزارش شده در واقع بخش کوچکی از واقعیت موجود را نشان می‌دهد.

بر اساس ارزیابی‌های سازمان جهانی بهداشت، شمار واقعی ابتلا به کرونا در قاره آفریقا ممکن است به ۵۹ میلیون نفر برسد.

دفتر منطقه‌ای این سازمان در آفریقا برای تغییر این روند، ابتکاری برای افزایش انجام آزمایش طراحی کرده است که در هشت کشور بروندی، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه بیسائو، موزامبیک، جمهوری کنگو، سنگال و زامبیا اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.