الجزائر توطئه‌ای را که برای اجرای اقدامی مسلحانه در داخل خاک این کشور برنامه ریزی شده بود را خنثی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، تلویزیون الجزائر روز چهارشنبه اعلام کرد توانسته است تا توطنه‌ای را خنثی کند؛ توطنه‌ای که به گفته این رسانه، شبکه‌ای تروریستی و جدایی طلب بود که با حمایت رژیم صهیونیستی و یکی از کشور‌های شمال قاره آفریقا ایجاد شده بود.

تلویزیون الجزائر در خبری فوری و کوتاه اعلام کرد: طرف‌های توطئه تلاش داشتند تا اقدامی مسلحانه را در داخل خاک کشور با همدستی طرف‌هایی جدایی طلب در داخل به انجام برسانند. این رسانه البته از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد.

پس از آن پلیس الجزائر در بیانیه‌ای اعلام کرد موفق شده است فعالیت‌های گروهی تبهکار وابسته به سازمان تروریستی «مک» را خنثی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است بر اثر این عملیات، ۱۷ نفر که در صدد آمادگی برای انجام عملیات مسلحانه‌ای بودند که امنیت کشور و یکپارچگی ملی را هدف قرار می‌داد، بازداشت شدند.

گفتنی است «مک» یک سازمان الجزائری با رویکرد جدایی طلبانه است که سال ۲۰۰۲ تأسیس شد و در رأس آن «فرحات مهنی» قرار دارد که به همراه دیگر رهبران این گروه در فرانسه حضور دارند.

این سازمان خواهان جدایی استان‌هایی است که در شرق الجزائر قرار دارند و ساکنان آن را «قوم بربر» (آمازیغ ها) شکل می‌دهند. این سازمان در سال ۲۰۱۰ از تشکیل دولتی موقت برای این منطقه خبر داد. این در حالی است که الجزائر آن را «سازمانی تروریستی» قلمداد می‌کند.

در پایان ماه گذشته میلادی، مقامات الجزائر از صدور قرار بازداشت بین المللی علیه «مهنی» رئیس این سازمان خبر دادند و عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزائر چند روز پیش از مقامات فرانسه خواست تا مقام جنبش مک را تحویل دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار