سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسر ارشد آمریکایی به دلیل انتقاد از خروج نابسامان از افغانستان به دادگاه احضار شد

سرهنگ آمریکایی که پس از حملات کابل حین خروج آشفته آمریکا از افغانستان، به انتقاد از مقامات کشورش پرداخته بود در دادگاه با چندین اتهام رو به رو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، استوارت شلر، سرهنگ دوم تفنگدار دریایی آمریکا در پی انتقاد از دولت آمریکا به خاطر نحوه خروج از افغانستان اکنون با اتهامات زیادی رو به رو شده است.

او که پیش‌تر با انتشار یک ویدیو از نحوه خروج آمریکا از افغانستان انتقاد کرده بود، روز گذشته در دادگاه نظامی در کارولینای شمالی حاضر شد. در این جلسه دادگاه شش اتهام به شلر وارد شد: بی‌احترامی به افسران ارتش، سرپیچی عمدی از افسر ارشد، عدم اطاعت از دستورات عمومی قانون، ضعف در انجام وظایف و رفتار نامناسب!

به حکم دادستان، شلر باید از سمت خود استعفا کرده و به مدت شش ماه هر ماه مبلغ ۵ هزار دلار به عنوان جریمه نقدی بپردازد.

این افسر نیروی دریایی گفت: من اشتباه خود را می‌پذیرم، ولی این عمیقا من را ناراحت می‌کند که رهبران نظامی ما تا این اندازه شجاعت ندارند.

او در ادامه گفت امیدوار است که پذیرش اشتباهات از سوی او افسران ارشد پنتاگون را تشویق کند تا آنان نیز به اشتباهات خود اعتراف کنند.

استوارت شلر، سرهنگ دوم تفنگدار دریایی آمریکا پس از خروج نابسامان نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان و کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در حملات فرودگاه کابل در ماه آگوست با انتشار ویدیویی در فیسبوک و لینکدین به انتقاد از مدیریت پنتاگون و دیگر رهبران آمریکایی پرداخت. کمی بعدتر شلر از پست خود برکنار شد و این روز‌ها با اتهامات قانونی بسیار مواجه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.