سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان استاندارد:

پراید و پژو ۴۰۵ استاندارد نیستند

شریعتی گفت: پراید استاندارد نداشت و از خط تولید خارج شد، پژو ۴۰۵ نیز به همین دلیل باید از خط تولید خارج شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شریعتی رئیس سازمان استاندارد درباره وظایف این نهاد گفت: سازمان استاندارد چهار وظیفه اصلی دارد، از جمله این کارها، تدوین استانداردها، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اوزان و مقیاس هاست.

او درباره استاندارد لبنیات توضیح داد: همه کارخانه‌هایی که استاندار آن‌ها جدی است، موظف هستند در هر شیفت کاری خود مدیر کنترل و آزمایشگاه داشته باشد و باید بعد از هر شیفت تولید، چند نمونه آن تست شود. در عین حال که ما کیفیت را تست می‌کنیم باید شرکت‌ها هم این کار را انجام دهند و این موضوع هیچ مسئولیتی از تولید کننده کم نمی‌کند.

شریعتی ادامه داد: ما بازرسی‌های دوره‌ای داریم و از خود کارخانه به طور تصادفی نمونه برمی داریم و آن را تست می‌کنیم و اعتباری هم داریم که در طول سال به ما ابلاغ می‌شود، یعنی در واقع ما کالا را از بازار خریداری و آن را تست می‌کنیم.

به گفته این مقام مسئول عمده کیفیت لبنیات خوب است.

او افزود: در بحث استاندارد ما یک سری آیتم داریم که تامین کننده نسبی سلامت است. برخی از کارخانه‌ها که در دنیا وجود دارند، استاندارد کارخانه‌ای و سازمانی دارند که از استاندارد‌های ملی بالاتر است، مثلا استاندارد بنز که از استاندارد DIN آلمان بالاتر است. البته قانون به ما اجازه داده که تولیدات را درجه بندی کنیم و از لحاظ کیفیت هم اجناس را رنکینگ کنیم تا مردم بدانند که هر کالا استاندارد دارد، اما هر کدام چه درجه‌ای استاندارد دارد و ما امیدواریم بتوانیم که این برنامه را با کمک اتحادیه جلو ببریم.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به خودرو و خارج شدن پراید از استاندارد جهانی بیان کرد: ما استاندارد‌ها را در دو سال گذشته به استاندارد‌های ۸۵ گانه اروپا ارتقاء دادیم. در واقع ماشینی مثل پراید که استاندارد ۸۵ گانه نداشته، از تولید خارج شده و همچنین پژو ۴۰۵ نیز استاندارد ندارد و باید از چرخه تولید خارج شود.

او ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم تا اداره خودرو به اداره کل خودرو تبدیل شود تا تشکیلات بتواند قوی‌تر شود. خودرو ساز‌ها نیز باید از قطعه ساز‌ها بخواهند تا ایمنی و استاندار‌های لازم را رعایت کنند و به ما کد‌های قابل ردیابی بدهند تا ما هم بتوانیم روی آن نظارت داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
شبنم
۱۴:۲۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
مرده شور قیافه ت رو ببر.ازت متنفریم.چه گناهی کردیم باید تورو دوباره ببینیم
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
بعداز این همه سال تازه به این نتیجه رسیدید؟صبح بخیر آقای مسئول
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
خوزستان را بهم ریخت حالا شده بابت تهران آقای رئیسی توروخدا عوض کن این بیسوادو
مصطفی
۱۳:۵۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
تو این مملکت چی استاندارده که اینا باشه
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
من بز داشته باشم دست این نمیدم این چه میدونه استاندارد چیه!!!!
حسن
۱۲:۱۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
هیچ معلومه تو مملکت چه خبره ؟! سوابق خدمتی فوق استاندارد ایشان در خوزستان را حتی بچه ها میدانند!
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
اگر این کاردان بود خوب اهواز درست میکرد
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
خداوکیل مگه تو کشور کاردان نیست
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
آقای رییسی لطفا هر چه سریعتر نسبت به عزل این آقا اقدام فرمایید،
در کل تمامی مدیران و صاحب منصبان دوره روحانی را عزل کنید.
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
پررویی استاندار هم اومد
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
این که همان استاندار خوزستان است راست گفته اند فقط جابجا میشوند
مهدی
۰۴:۲۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
اصلا آدم خوبی نیستی اصلا
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
حیف نون...
Sh
۰۰:۲۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
نگو راستی میگی چقدر این آقا به فکر جون مردمه
علیرضا
۰۰:۲۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
یکی نیست بگه چجوری اینهمه پراید تولید کردن؟ اگه استاندارد نداشت چرا دادن دست مردم
ایرانی
۲۳:۵۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
جناب رئیس استانداردعزیزتواگه استاندارد سرت میشد که لوله کشی فاضلاب اهواز این طرف کارون وتصفیه خانه رو اونور کارون درست نمیکردی عجب زمونه ای شده چه کسی رو گذوشتن رئیس سازمان استاندارد
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
با پول کارگران خیلی استاندارد است
چون دستمون به بقیه نمیرسه
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
از غیب گفتی ....
علی اسلام شهر
۱۰:۳۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ماشین های ایرانی هیچ کدوم استاندارد نیست این پرفسور هم چشش ماشین های سی سال پیش رو دیده هر چی بیسواده اومده رس کار انثال من هم بیکار فقط یزره دنا پلاس استاندارده اونم قیمت خونه شاهین که متریال داخل بیکیفیت موتورشم قدیمی تیبا یزره تقویت کردن تارا دنده یه جا عینکی و کنسول وسط رو نداره انگار پنجاه سال پیشه تارا دنده نه رینگ نه سانروف فقط از ملت پول الکی میگیرن خودم کوییک دارم مدل ۱۴۰۰ هر ماه نمایندگی سایپا ام معلوم نیست چی ساختن کیفیت قطعات پایین
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
از غیب گفتی
ایرانی
۰۹:۵۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
توخودت استاندارد نیستی دنبال چی میگردی
احمد
۰۹:۵۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
جالبه این آقا مگه هنوز سرکاره ومسئولیت داره ،آیا میشه به این دولت هم امیدی داشت...
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خوزستان رو آباد کردی...حالا قراره کل کشور رو آباد کنی...چه شود
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
از قدیم گفتن اگه پراید ماشین بشه همریش هم قوم خویش میشه
یعقوب
۰۹:۰۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هشکل هفت تپه را حل کردی حالا نوبت استاندارد شده خدا به فریاد ملت برسه
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
صفحاتت باز نمیشه yjc ,اول برو مشکل خودتو حل کن ، اعصابمو خورد کردی
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اینم سرش تو آخوره مثل بغیه ‌‌.
حبیب
۰۷:۲۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هفت تپه استاندارد هست یا نه
حافظ
۰۶:۲۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اصولاً هیچ یک از خودروها ایرانی وچینی که در بازار ایران هستند استاندار نیستند ولی واسه ایرانی همین فرغون هاوشده برامون شانس و آرزو
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
وااااااای تو چقد باهوشی نابغه ،
مهدی
۰۱:۲۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
من حاضر اعدامم کنند ولی دیگه اینو نبینم
مصطفی
۲۳:۵۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
به خدا جا تو هم اونجا نیست اخوی
مهیار
۲۳:۰۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
مرسی که گفتی
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
تو ایران همه چی درسته .فقط پژو وپراید خطا داره..
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
بابا ای کیو چرا زودتر نگفتی ۴۰ سال گذشت
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اگه استاندارد نبود پس چرا ۳۰سال تولید شدند
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
پرفسور خیلی فک کردی ک بفهمی پراید و پژو استاندارد نیست...بیچاره بیسواد مفت خور
آیین پاک
۱۲:۵۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بگذارینش بنده خداازکسی شنیده اونهم سی سال پیش