سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اقتصادی استاندار:

مخلان بازار مرغ در سیستان وبلوچستان باید به مراجع نظارتی پاسخگو باشند

زنگنه گفت: در جریان بحران مرغ در سیستان و بلوچستان مصوبات زیادی به دستگاه‌ها و واحد‌ها دولتی و خصوصی ابلاغ شد، اما با توجه به وجود برخی کم کاری‌ها آن مقطع که بعضا ادامه دارد باید مخلان بازار مرغ به مراجع نظارتی پاسخگو شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه تخصصی تنظیم بازار اظهارداشت: با توجه به اینکه گوشت مرغ بخشی زیادی از سفره مردم را تشکیل می‌دهد بار‌ها در این خصوص ستاد تنظیم بازار تشکیل جلسه داد و مصوباتی از جمله تأمین بخش قابل توجه مرغ زنده مورد نیاز کشتارگاه‌ها بخصوص کشتارگاه زاهدان از استان‌های همجوار به تصویب اعضا رسیده است.

وی ادامه داد:، اما متاسفانه بازهم این بازار دچار مشکل شد و برخی کشتارگاه‌ها با وجود اینکه مرغ زنده به میزان کافی وجود داشت فعالیت خود را تعطیل کردند و این سبب کاهش مرغ کشتار روز مورد نیاز مردم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مصوبات ستاد تنظیم بازار استان برای پیشگیری از افزایش قیمت‌ها به تصویب اعضا رسید و دستگاه‌های مرتبط در هر حوزه موظف به اجرای کامل آن‌ها هستند لذا کم‌کاری در انجام مصوبات از سوی هیچ نهاد دولتی یا خصوصی قابل پذیرش نیست.

وی افزود: در حوزه مرغ، سیستان و بلوچستان از وجود مرغداری‌های فعالی بهره می‌برد که توانستند بخشی از نیاز ما را تامین کند و در کنار آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰۰ واحد مرغداری دیگر شروع به ساخت می‌شود که می‌تواند وابستگی استان به مناطق دیگر را رفع کرده و حتی این منطقه را به قطب صادرات مرغ به کشور‌های همسایه تبدیل کند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.