معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نانوایی‌هایی که تخلف نداشته‌اند و عملکرد آن‌ها صادقانه بوده اگر فروش اقتصادی ندارند از محل آرد شناور سهمیه اضافه دریافت کنند تا به فروش اقتصادی برسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه گندم، آرد و نان استان  اظهار کرد: نانوایی‌هایی که تخلف نداشته‌اند و عملکرد آن‌ها صادقانه بوده اگر فروش اقتصادی ندارند از محل آرد شناور سهمیه اضافه دریافت کنند تا به فروش اقتصادی برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای کنترل کیفیت و قیمت نان در سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۹۸ بازرسی از نانوایی‌های استاد انجام شد که تشکیل ۷۶۸ پرونده تخلف نتیجه آن‌ها بود و در نهایت واحد‌های متخلف به طور مجموع ۱۰ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه ابتدایی امسال هم ۵ هزار و ۸۷۷ بازرسی از واحد‌های نانوایی صورت گرفت که با تشکیل ۳۰۶ پرونده تخلف همراه شد و در نهایت علاوه بر صدور ۱۶ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال جریمه، سهمیه آرد ۱۵۳ واحد متخلف در مجموع به میزان ۷۳۲ تن نیز کسر شد.

زنگنه افزود: در قیاس با شهر نشینان روستای‌های استان مصرف نان بیشتری دارند و این بدان معناست که تامین آرد روستاییان نسبت به واحد‌های نانوایی شهری اهمیت کمتری ندارد بنابراین به هیچ عنوان نباید برای تامین آرد شهری از سهمیه واحد‌های روستایی کاسته شود و بجای آن باید سهمیه آرد نانوایی‌هایی که کم کاری دارند کاهش یابد و سهمیه واحد‌های متخلف قطع شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار