سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد خبر داد؛

رکود بازار خودرو در مشهد

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: روند نزولی قیمت دلار تأثیری بر بازار خودرو نداشته و موجب تشدید رکود معاملات خودرو شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا حیدری  رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد  گفت: مدتی قبل که روند قیمتی دلار رو به افزایش گذاشته بود، باعث اندکی رونق در خرید و فروش خودرو شد، اما زمانی که صحبت از آزاد شدن واردات خودرو شد، همان اندک رونق نیز از بین رفت و بازار خودرو به کما رفت.

او افزود: هم اکنون نیز که واردات خودرو منتفی شده، همه معاملات خودرو قفل شده و رکود خرید و فروش چه در بازار خودرو‌های جدید و چه در خودرو‌های مستعمل شدت گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد  آزاد شدن واردات خودرو‌های خارجی را به نفع بازار دانست و ادامه داد: این موضوع از انحصاری شدن بازار خودرو جلوگیری کرده و بر روی همه قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش قیمت خودرو و افزایش خرید مردم می‌شود.


بیشتر بخوانید


حیدری بیان کرد: ممنوعیت واردات خودرو به هیچ وجه به نفع حمایت از تولید داخلی نیست، زیرا نبود خودرو خارجی، رقابت در بازار خودرو داخلی را کاهش داده و بر افت کیفیت آن تاثیر می‌گذارد.

او تصریح کرد: در بازار بی رقابت معاملات خودرو داخلی، استاندارد‌ها ضعیف و کیفیت خودرو نیز تقلیل می‌یابد، باید در کنار حمایت از تولید داخل، حمایت از مصرف کننده نیز در دستور کار باشد تا کیفیت خودرو افزایش یابد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.