سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریابانان مازندرانی ناجی جان ۱۸۱ نفر

دریابانان مازندرانی تابستان امسال جان ۱۸۱ نفر را از خطر غرق شدن در دریای خزر نجات دادند.

سرهنگ تقی حسینی فرمانده دریابانی استان مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،با بیان اینکه دریابانان استان ۳۸۰ کیلومتر از مرز ۸۷۰۰ کیلومتری ساحلی دریای خزر را حراست می‌کنند، گفت: این نیرو‌ها در کنار تامین امنیت مرز و حقوق مرزنشینان ،  تابستان نیز برای جلوگیری از غرق شدن در طرح‌های دریا فعال هستند.

او افزود: اگرچه طرح‌های دریا تابستان امسال به دلیل شیوع کرونا فعال نبود اما نیرو‌های دریابانی حضور موثر و دائمی در آب‌های ساحلی و شناگاه‌های دریای خزر داشتند.

فرمانده دریابانی استان مازندران ادامه داد: نیرو‌های دریابانی مازندران تابستان امسال ۱۸۱ نفر را که در دریا دچار حادثه شده بودند از مرگ حتمی نجات دادند.

سرهنگ تقی حسینی گفت: چهار بندر مهم اقتصادی شامل بندر نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار و پایانه نفتی نکا در مازندران محل تردد کشتی‌های پهن پیکر است که دریابانی وظیفه تامین امنیت پهنه مشترک آبی را برای رونق فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند و امنیت این کشتی‌ها را تامین می‌کند.

او با اشاره به اینکه حضور نیرو‌های دریابانی فقط محدود به پهنه آبی دریای خزر نمی‌شود، افزود: یک گروهان از دریابانی مازندران با توجه به تحولات افغانستان برای تامین امنیت و حفاظت از مرز‌های جنوب شرقی کشور به منطقه اعزام و در کنار مرزبانان سیستان و بلوچستان حضور دارند.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.