سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچ ۷۰ درصدی عشایر استان اصفهان

۷۰ درصد عشایر استان اصفهان کوچ پاییزه را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کوچ عشایر از استان اصفهان اوایل شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش افزود: حدود ۵۴ هزار عشایر در قالب ۱۲ هزار خانوار از ایل قشقایی و بختیاری هستند که به مناطق قشلاقی فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان می‌روند.

وی افزود: همزمان ۶ هزار نفر از ایل عرب جرقویه پس از ییلاق در چهارمحال و بختیاری و سمیرم از مهرماه به اصفهان باز می‌گردند و در جرقویه و رامشه قشلاق می‌کنند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کوچ عشایر با وسیله نقلیه است گفت: عشایر استان اصفهان ۳۰ هزار هکتار زمین زراعی و یک میلیون رأس دام دارند که در تولید گوشت و لبنیات، محصولات باغی، سیب و عسل، صنایع دستی همچون گلیم که گلیم قشقایی ثبت یونسکو است، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عشایر در ۳۰۰ نقطه در استان اصفهان استقرار داشتند، افزود: عشایر از اواخر فروردین به استان اصفهان کوچ کردند و در این مدت غربالگری در بخش کرونا انجام شد که بیشتر آن‌ها واکسن کرونا دریافت کردند.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.