سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طغیانی:

اصلاح نظام مالیاتی با طرح مجلس امکان پذیر است/ فرونشست زمین اصفهان فاجعه بار است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان توضیحاتی درباره ضرورت اصلاح نظام مالیاتی در کشور و همچنین وضعیت ناگوار اصفهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی امروز سه شنبه ۲۰ مهر ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ،گفت: در شرایط فشار بی امان جنگ اقتصادی و تحریم ناجوانمردانه دشمن همراه با ناکارآمدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم قرار داریم که این شرایط منجربه بدترین نرخ تورم، سرمایه گذاری و رشد نقدینگی در ۳۰ سال اخیر شده ، فشار بی امانی را بر مردم تحمیل کرده و کمر اقشار ضعیف را شکسته است.

وی افزود: امروز در آغاز فصل جدید حکمرانی قرار داریم که با انتخاب رئیس جمهور تکمیل شده است. امروز شاهد تغییر الگوی حل مسائل اقتصادی هستیم ،درحالی که دولت قبلی معتقد بود مسیر حل مشکلات جامعه فقط و فقط مسیر تعامل و مذاکره با دشمن است و باید  این مسیر را پیمود که در نتیجه آب خوردن مردم هم به برجام گره خورد و امروز  نتایج آن را در زندگی مردم شاهدیم.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز فرصت داریم ساختار نظام مالیاتی، بودجه ریزی کشور ، نظام توزیع و یارانه کشور را اصلاح کنیم. اکنون بیش از دو برابر بودجه کشور یارانه پیدا و پنهان توزیع می‌کنیم.

طغیانی افزود: نرخ مالیات نسبت به درآمد ناخالص ملی ۶ درصد است که در کشور ما اصلاح نظام مالیاتی با طرح مجلس امکان پذیر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: زاینده رود دیگر وجود ندارد و از آن جز یک جاده خاکی در اصفهان باقی نمانده است . در یک سال گذشته فقط ۱۰ روز آب در آن در جریان بوده است. به نحوی آب این رودخانه را مدیریت کرده ایم که قنات‌های ۱۰ هزار ساله جاری و رودخانه دائمی این وضعیت را دارد ، زندگی صد‌ها هزار کشاورز در منطقه در حال نابودی است و با مبالغ ناچیز درآمد مردم زندگی اداره نمی‌شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: فرونشست وحشتناک زمین در اصفهان نگران کننده است و بافت شهری در استان نیز دچار فرونشست شده و میراث فرهنگی چند هزار ساله در حال نابودی است. با وضعیت فعلی که سالانه ۵۰۰۰ میلیارد متر مکعب استفاده از آب داریم. از سال آینده کار اصفهان تمام است و سال آینده اصفهان بر سر مردمش خراب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای احیای زاینده رود فکری کرد خاطر نشان کرد: ما باید چطور دولت و مجلس انقلابی را بیدار کنیم که به فکر اصفهان باشند؟ با بی توجهی برای تخصیص حق آبه اصفهان، تالاب گاو خوبی خشک شده و به یکی از کانون‌های گرد و غبار در کشور تبدیل خواهد شد که ۵ استان کشور درگیر غبار سرطان زا خواهد شد.همچنین اصفهان ، سمنان، یزد ، قم و تهران درگیر این کانون گرد و غبار خواهند شد.

طغیانی خاطر نشان کرد: زاینده رود رگ حیاتی فلات مرکزی ایران است که زندگی ۵ میلیون  نفر با این رودخانه گره خورده و اولویت‌ها را نباید فراموش کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.